ایران صفر - ژاپن سه / رویای ما نیمه نهایی بود!

ایران صفر - ژاپن سه / رویای ما نیمه نهایی بود!

وبسایت رسمی فوتبالی-  دو تیم ایران و ژاپن اولین پیکار نیمه نهایی را از دقایقی پیش در شهر العین امارات آغاز کردند. 

جام ملتهای آسیا 2019

مرحله نیمه نهایی

تیم ملی ایران - تیم ملی ژاپن

دوشنبه 8 بهمن 1397، ساعت 17:30

شهر العین ورزشگاه هزاع‌ بن زاید

تیم داوری: کریستوفر بیس(استرالیا)؛ کمک‌ها: متئو کریم و آنتون اشچتینین؛ داور چهارم: کیم دونگ‌جین(کره جنوبی)؛ داور پنجم: پارک سانگ‌جون/ داور ویدئویی: پائولو والری(ایتالیا)؛ کمک داوران ویدئویی: محمد تقی الجعفری(سنگاپور) و کو هیونگ‌جین(کره جنوبی). کریستوفر جیمز از استرالیا

کارت:

کارت زرد برای وحید امیری(24) و امید ابراهیمی(44) سردار آزمون (93) از ایران

کارت زرد : هیروکی ساکای دقیقه ۴۷ از ژاپن

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، محمد حسین کنعانی زادگان، رامین رضاییان ، میلاد محمدی، امید ابراهیمی ، وحید امیری( ۵۷- کریم انصاری‌فرد)، اشکان دژاگه(۷۱- سامان قدوس)، علیرضا جهانبخش(۷۱- مهدی ترابی)، احسان حاج صفی و سردار آزمون 

سرمربی: کارلوس کی روش

ترکیب ژاپن : گوندا، ساکای(۷۳- سی مورویا)، یوشیدا، تومیاسو، ناگاتومو، اندو(۶۰- شیوتانی)، شیباساکی، دوآن، مینامینو، هاراگوچی و اوساکو

سرمربی: هاجیمه موریاسو

گل:

گل اول برای ژاپن دقیقه ۵۲ یویا اوساکو: 

اعتراضات بی ثمری که از جام جهانی همراه بازیکنان ایران بود در این لحظه از بازی درس بزرگ و البته مهلکی به شاگردان کی روش داد. در حالیکه کنعانی زادگان گوشه محوطه جریمه با تکلی به موقع توپ را از زیر پای مینامینو دور کرد و داور هم دستور به ادامه بازی داد، ناگهان چهار بازیکن ایران بازی را وِل کردند و در اعتراضاتی نامشخص به سمت داور یورش بردند!! مینامینو توپ را تعقیب کرد و در غفلت مدافعان جامانده ایران با یک ارسال تر و تمیز توپ را روی سر اوساکو انداخت. خروج اشتباه بیرانوند و ضربه سر بازیکن ژاپن بازی را یک بر صفر به سود ژاپن کرد.

گل دوم برای ژاپن دقیقه ۶۷ یویا اوساکو:

پاس رو به بیرون در داخل محوطه جریمه ایران به دستان مرتضی پورعلی گنجی برخورد کرد تا داور در نهایت پس از بازبینی ویدیویی رای به پنالتی بدهد. اوساکو پشت توپ ایستاد و برخلاف جهت حرکت بیرو توپ را به تور دروازه ایران دوخت.

گل سوم برای ژاپن دقیقه 2+90 گنکی هاراگوچی:

سامورایی‌ها با توپ‌گیری از ملی پوشان ایران حمله سریعی تدارک دیدند که گنکی هاراگوچی با عبور از سد رامین رضاییان و شوت پای چپ گل سوم تیمش را به نام خود ثبت کرد.

دقایق حساس:

دقیقه 1: بازی با هجوم ژاپنی ها آغاز شد. شوت مینامینو از داخل محوطه جریمه را پورعلی‌گنجی با تکل به موقع برگشت داد.

دقیقه 2: سامورایی ها بازی را در دست رفته اند و این بار ارسال خطرناک شیباساکی از روی سر بازیکنان عبور کرد و در دستان بیرانوند جای گرفت.

دقیقه 3: امیری با ضربه سایِشِ سر از روی یک ارسال بلند، پاس فرار خوبی به آزمون داد و سردار با فرار از سد تومی‌یاسو به دنبال رسیدن به محوطه جریمه ژاپن و گلزنی بود که خروج به موقع گوندا موجب شد تا توپ در دستان او جای بگیرد.

دقیقه 11: پاس رامین به علیرضا در میانه زمین موقعیت ارسال خوبی را برای او فراهم کرد. اما تومی‌یاسو اجازه نداد پاس در عمق جهانبخش از میانه زمین به سردار آزمون برسد و توپ را از مقابل پای مهاجم ایران به اوت زد.

دقیقه 13: تا اینجای کار ژاپنی ها هم توپ و میدان را در اختیار داشته اند و هم در خلق موقعیت های خطرناک پیشرو بورده اند. در این لحظه از بازی سانتر کوتاه و خطرناک ناگاتومو با ضربه مینامینو با تکل بلند کنعانی‌زادگان روبرو شد و برخورد کرد و مجددا با پای مهاجم ژاپنی از کنار درواطه بیرانوند به خارج رفت.

دقیقه 19: ژاپنی ها دست بردار نیستند و برای زدن گل اول پرتلاش ظاهر شده اند. در این لحظه از بازی کرنر برای سامورایی ها بدست آمد؛ ضربه سر مایا یوشیدا روی ارسال هاراگوچی از کرنر به شکل خطرناکی از کنار دروازه ایران راهی اوت شد.

دقیقه 21: پاس رو به بیرون هیروکی ساکای در داخل محوطه جریمه ایران به ریتسو دوآن رسید که شوت زمینی او با کمترین اختلاف از کنار دروازه ایران به بیرون رفت. البته ضربه مورد نظر قدرت و دقت لازم را نداشت.

دقیقه 22: وای که چه گلی داشت می زد سردار!! یه گلِ گل کوچیکی!! سردار آزمون بعد از یک دو با حاج‌صفی، فرار تند و تیزی به محوطه جریمه ژاپن داشت و بعد از لایی انداختن به مدافع اول در فضای بسیار محدود با یک شوت فنی و زمینی توپ را از بین پاهای یوشیدا به سمت دروازه فرستاد. در این لحظه واکنش به موقع گوندا و دفع توپ او با پا موجب شد تا ایران تنها صاحب یک کرنر شود. رویایی ترین حالت برای شوت سردار عبور توپ از میان پاهای دروازه بان ژاپن بود.

دقیقه 23: پاس جهانبخش در شلوغی محوطه جریمه ژاپن به آزمون رسید که او در نبرد تن به تن با اندو موفق نبود تا گوندا توپ را جمع کند.

دقیقه 28: کم کم بر و بچه های ایران با حمایت ویژه و یکصدای تماشاگرانِ ایرانی حاضر در استادیوم چریان بازی را در دست گرفته اند. در این لحظه ارسال خوب و رو به جلوی حاج‌صفی از جناج چپ زمین را یوشیدا زودتر از سردار راهی کرنر کرد و تلاش گوندا برای جمع کردن توپ بی‌ثمر بود.د

دقیقه43: اوت بلند وحید امیری پس از دفع مدافعان ژاپن به پشت محوطه جریمه به حاج‌صفی رسید که مهار توپ و شوت روی پای او با فاصله کمی از روی دروازه ژاپن به بیرون رفت.

دقیقه2+45: ارسال خطرناک دژاگه از روی ضربه ایستگاهی سمت راست زمین را مدافعان ژاپن زودتر از جهانبخش دور کردند.

نیمه دوم

دقیقه 48: شوت چرخشی دژاگه از روی ضربه آزاد با فاصله نسبتا زیادی از دروازه ژاپن به اوت رفت.

دقیقه 53: سانتر دژاگه از روی ضربه ایستگاهی خطرناک بود و توسط گوندا و در ادامه با ضربه سر شیباساکی دفع شد که حاج‌صفی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد ولی شوت روی پای او به بیرون رفت.

دقیقه 61: شوت تماشایی جهانبخش از روی ضربه ایستگاهی را گوندا از زیر طاق دروازه بیرون کشید و راهی کرنر کرد.

دقیقه 62: ارسال حاج‌صفی از روی کرنر و ضربه سر پورعلی‌گنجی از بالای دروازه ژاپن به اوت رفت.

دقیقه 71: هیروکی ساکای نفوذ تند و تیزی از سمت راست زمین انجام داد و وارد محوطه جریمه ایران شد که پاس کات‌بک او را مهاجمان ژاپن نتوانستند استفاده کنند تا توپ دفع شود.

دقیقه 82: سامورایی‌ها ضد حمله سریعی زدند و می‌توانستند به گل سوم برسند، اما مینامینو از موقعیت تیمش استفاده نکرد و با توپ به بیرون رفت.

دقیقه ۸۳: سانتر حاج‌صفی از جناح چپ از مقابل پای آزمون و مدافعان ژاپن عبور کرد و به سمت مخالف زمین رفت.

دقیقه 84: میلاد محمدی اجازه نداد پاس در عرض شیباساکی به دوآن برسد و توپ را با شوت محکم به بیرون زد.

دقیقه 87: شوت قدوس از روی ضربه آزاد بی‌حاصل بود و به بیرون رفت.

دقیقه 88: ضربه محکم قدوس با فاصله زیادی از دروازه ژاپن راهی اوت شد.

2526