عادل غلامی: کی‎روش مثل ولاسکو است

عادل غلامی: کی‎روش مثل ولاسکو است

وبسایت رسمی فوتبالی -  عادل غلامی، والیبالیست سابق تیم ملی که هم‌اکنون در تیم خاتم اردکان بازی می‌کند، به شدت فوتبالی است. او که سابقه کار با خولیو ولاسکو، سرمربی نام‌آشنای تیم ملی والیبال را دارد، معتقد است کی‌روش در فوتبال مثل ولاسکو است و باید از او حمایت شود. او همچنین اعتقاد دارد حتی اگر تیم ملی نتواند قهرمان جام ملت‌های آسیا شود، باید مورد تقدیر قرار بگیرد و مردم این تیم را دوست دارند.

*از پست اینستاگرامی‌ات شروع کنیم که به شدت از کی‌روش حمایت کردی.

کی‌روش مربی بزرگی است، فوتبال ما زیر نظر او پیشرفت زیادی کرده و شخصیت بین‌المللی پیدا کرده است. من هم به عنوان کسی که سال‌ها در ورزش این مملکت حضور دارد و طرفدار فوتبال و تیم ملی است، وظیفه خودم دانستم از تیم ملی و سرمربی محترم آن حمایت کنم. امیدوارم تیم ملی نتایج خوبش را ادامه دهد و بتواند قهرمان این دوره شود.

*یک‌جور‌هایی کی‌روش را با ولاسکو مقایسه کرده بودی.

بله، هر دوی این مربیان، جزو بهترین‌های دنیا در رشته‌های خود هستند و وقتی به ایران آمدند، والیبال و فوتبال ما را تکان دادند و باعث شدند موفقیت‌های زیادی به دست بیاوریم. آن‌ها به این دو رشته لول و اعتبار دادند و ما باید ممنون آن‌ها باشیم. به نظرم ولاسکو را مفت از دست دادیم، ولی امیدوارم برای کی‌روش این اتفاق نیفتد و بتوانیم سال‌ها او را در تیم ملی داشته باشیم.

*بازی‌های تیم ملی را دنبال کردی؟ عملکرد ایران در جام ملت‌های آسیا چطور بود؟

فوتبال ما در حال حاضر سبک مشخص و خاصی دارد. در هر پست دو بازیکن هم‌تراز و باکیفیت داریم و تیم ما به معنای واقعی یک تیم خوب است. در این چند بازی هم کیفیت بالای خود را نشان دادیم و با اقتدار به مرحله نیمه‌نهایی صعود کردیم. در بازی با چین بچه‌ها فوق‌العاده کار کردند و اجازه نفس کشیدن به حریف را ندادند. ضمن اینکه تیم ما بدون گل خورده به این مرحله رسیده و این دستاورد بسیار بزرگی است.

*بازی مقابل ژاپن را چطور می‌بینی؟

ژاپن فوتبال بابرنامه و منظمی دارد. اکثر بازیکنان این تیم در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی می‌کنند، ولی در این دوره جوانگرایی کرده و به نظرم نمی‌تواند حریف ما شود. فکر می‌کنم ایران با پیروزی مقابل ژاپن فینالیست می‌شود.

1984