آزمون در راه تبدیل شدن به دایی/ ارزش ترکیب ایران هفت برابر قطر!

آزمون در راه تبدیل شدن به دایی/ ارزش ترکیب ایران هفت برابر قطر!

سایت رسمی فوتبالی - نشریه اسپانیایی آس امروز گزارشی در مورد جام ملت های آسیا 2019 و چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی مسابقات امارات منتشر کرده است.

به گزارش فوتبالی، در این گزارش در تمجید از سردار آزمون، آقای گل تیم ملی ایران در مسابقات جام ملت ها نوشته شده است:"در سالهای اخیر ایران به دنبال بازیکنی بوده است که بتواند شاهکار علی دایی را برای این کشور در سطح قاره و دنیا تکرار کند و به نظر می رسد که سردار آزمون می تواند همان مهاجمی باشد که ایرانی ها به آن نیا داشته اند. آزمون آقای گل ایران در جام ملت های آسیا با چهار گل است که در حال حاضر دومین گلزن برتر مسابقات است و یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر فوتبال آسیاست. "مسی ایرانی" در 17 بازی فصل خود در روبین کازان پنج گل زده و چهار پاس گل داده است. آزمون در 45 بازی ملی خود 28 گل زده است."

در این گزارش همچنین به ارزش تیم های حاضر در جام ملت ها نیز اشاره شده است:" تیم ملی ایران دومین تیم گرانقیمت در میان تیم های نیمه نهایی جام ملت ها با ارزش 58.15 میلیون یوروست. علیرضا جهانبخش، هافبک برایتون و سردار آزمون، آقای گل ایران و روبین کازان روسیه ارزشمندترین بازیکنان این تیم هتسند. شاهزاده های پارسی در این مسابقات دوازده گل زدند و گلی دریافت نکردند."

نشریه آس در مورد سه تیمن دیگر نیمه نهایی نیز توضیح داده است:" تیم ملی ژاپن با ارزش 80.8 میلیون یورو در ترانسفرمارکت گران ترین تیم نیمه نهایی است که یوشینوری موتو از نیوکاسل و همچنین مایا یوشیدا، مدافع ساوتهمپتون ارزشمندترین بازیکنان این تیم هستند. تیم ملی ژاپن دومین خط دفاع و حمله برتر مسابقات را دارد. سامورایی های آبی هشت گل زدند و سه گل دریافت کردند. تیم ملی امارات، میزبان مسابقات ترکیبی با ارزش 11.1 میلیون یورو دارد. علی مبخوت با ارزش 2.8 میلیون یورو گران ترین بازیکن این تیم  است. در ترکیب این تیم فقط بازیکنان حاضر در لیگ این کشور حضور دارند. تنها لژیونر آنها عمر عبدالرحمان که در الهلال توپ می زند قبل از مسابقات مصدوم شد. قطر کم ارزش ترین تیم نیمه نهایی را با بازیکنان جوانش دارد (میانگین سنی آنها 25 سال و 125 روز است). ارزش کل ترکیب این تیم فقط 7.75 میلیون یوروست که به طور مثال از دستمزد یک سال بنزما، مهاجم رئال مادرید کم تر است. ارزشمندترین بازیکن این تیم حسن الهیدوس با ارزش 1.5 میلیون یوروست المعز، آقای گل مسابقات فقط 875 هزار یورو ارزش دارد."