دو اسپانیایی، کلید موفقیت قطر در جام ملتهای آسیا

دو اسپانیایی، کلید موفقیت قطر در جام ملتهای آسیا

سایت رسمی فوتبالی- تیم ملی قطر یکی از پدیده های جام ملتهای آسیاست. آنها در مرحله یک چهارم پایانی این تورنمنت توانستند تا با حذف کره جنوبی، به مرحله نیمه نهایی راه بیابند.

حالا وبا رقم خوردن این اتفاق، نام دو فرد اسپانیایی به عنوان کلید موفقیت قطر در جام ملتهای آسیا مطرح می شود: یک اسپانیایی که مدیریت آکادمی اسپایر، مدرسه فوتبال قطر که در حال استعدادیابی در فوتبال این کشور است را برعهده دارد و دیگری سرمربی تیم ملی قطر که پیش از این هدایت تیم های سنی مختلف فوتبال قطر را عهده دار بوده.


ایوان براوو، مدیر اسپانیایی آکادمی اسپایر است و فلیکس سانچس سرمربی تیم ملی قطر. براوو که یکی از مدیران سابق باشگاه رئال مادرید بود، از سال 2011 ریاست آکادمی اسپایر را عهده دار است. هدف آکادمی اسپایریافتن استعدادها و مهارتهای جوان فوتبال قطر است. مقر این آکادمی در شهر دوحه پایتخت قطر است و تمام امکانات مورد نیاز برای رشد و پرورش فوتبالیستها در این آکادمی وجوددارد؛ از چندین کمپ فوتبالی گرفته تا جذب بهترین سرمربیان ممکن. در این آکادمی سرمربیان و مدیران متعددی از جمله  روبرتو اولابه، میکل آنتیا و اسکار فرناندس اسپانیایی مشغول به کار هستند.


یکی دیگر از رموز موفقیت قطری ها فلیکس سانچس است. این سرمربی کاتالان، مربیگری اش را در لاماسیای بارسلونا آغاز کرد و عملکرد خوبش در تیمهای پایه ای بارسلونا، باعث شد تا او در آکادمی فوتبال پایه ای قطر به خدمت گرفته شود. او در قطر هدایت تیم های سنی مختلفی را عهده دار بوده و با تیم ملی زیر 19 سال قطر افتخارات آسیایی متعددی را فتح کرد و تیم ملی زیر 20 سال قطر را به جام جهانی رساند. این موفقیتها باعث شد تا هدایت تیم ملی قطر به او سپرده شود. حالا او هدایت تیمی را عهده دار است که به جمع 4 تیم برتر قاره آسیا راه یافته است.

6363