بنتو، کی‌روش را در امارات تنها گذاشت

بنتو، کی‌روش را در امارات تنها گذاشت

وبسایت رسمی فوتبالی - تیم ملی فوتبال کره جنوبی با سرمربی پرتغالی خود از گردونه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا کنار رفت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از  "ورزش سه"، عصر امروز دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا پیگیری شد. در نخستین بازی امروز تیم‌های قطر و کره جنوبی در ورزشگاه زاید اسپورت سیتی به مصاف یکدیگر رفتند. در این بازی کره ای ها رویای نزدیک شدن به جامی را داشتند که بیش از ۴۰ سال حسرت به دست آوردن آن را می کشیدند. در سمت مقابل هم قطر که با جدیت تمام خود را برای پروژه جام‌جهانی ۲۰۲۲ آماده می‌کند، این هدف را داشت که برای نخستین بار در تاریخ جام ملت ها حضور در مرحله نیمه نهایی این تورنمنت را تجربه کند.

تقابل پائولو بنتو و فلیکس سانچز، دو سرمربی از کشورهای همسایه پرتغال و اسپانیا، پس از پایان روند محتاطانه دو تیم با ضربه تماشایی عبدالعزیز حاتم به برتری یک بر صفر به سود قطر انجامید و طلسم قهرمانی برای کره‌جنوبی طولانی تر از همیشه شد.

کره ای ها که در دوره های گذشته مربیان بومی و همچنین گزینه های هلندی را روی نیمکت خود دیده بودند، این بار امید هایشان را در دست بنتوی پرتغالی گذاشتند و با نتایجی که در بازی های دوستانه قبل از جام ملت‌ها گرفتند به قهرمانی در این مسابقات امید زیادی داشتند؛ اما بنتو در مواجهه با جدی ترین شگفتی این دوره از مسابقات قافیه را باخت و حالا سرخپوشان شرق آسیا با سرمربی پرتغالی خود به خانه برمی گردند.

 این در حالی است که دیگر مربی پرتغالی این جام یعنی کارلوس کی‌روش، شب گذشته موفق شد با یک پیروزی ساده و مقتدرانه مقابل چین، تیم ملی ایران را به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها برساند. حالا کی روش تنها مربی پرتغالی حاضر در نیمه نهایی خواهد بود و بر خلاف بنتو، تا آخرین روزهای تورنمنت در امارات حضور خواهد داشت.

1984