ابراز ناراحتی گواردیولا از اخراج تیری آنری

ابراز ناراحتی گواردیولا از اخراج تیری آنری

سایت رسمی فوتبالی- پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی باشگاه منچسترسیتی، با تیری آنری سرمربی برکنار شده باشگاه موناکو ابراز همدردی کرده است.

روز پنجشنبه بود که سران باشگاه موناکو، تیری آنری اسطوره فرانسوی دنیای فوتبال را از سمت مربیگری تیمشان برکنار کردند. این اتفاق در شرایطی رخ داد که آنری سه ماه قبل هدایت این تیم را در دست گرفته بود ولی درطول این مدت او نتوانست موناکو را از شرایط بحرانی نجات دهد. روز جمعه فرانک پاسی تمرینات موناکو را مدیریت کرد و به نظر می رسد که لئوناردو ژاردیم، سرمربی سابق موناکو مجددا هدایت این را در دست بگیرد.

موناکو زیر نظر آنری از رقابتهای جام حذفی فرانسه (توسط متز) حذف شد و آنها تنها یک امتیاز تا قعر جدول لیگ یک فرانسه فاصله دارند. حالا پپ گواردیولا در صحبت هایی اعلام کرده که موافق تصمیم مدیران موناکو برای برکنار کردن تیری آنری نیست. پپ درمورد برکناری آنری که روزگاری در بارسلونا شاگردش بود گفته:« تصمیم برکناری آنری را درک نمی کنم ولی این قضیه به من ربطی ندارد. برای آنری خیلی ناراحتم. چون او را خوب می شناسم. آنری انسانی استثنایی است. فوتبال همین است ولی این قضیه به من مربوط نمی شود.»

موناکو برای اولین بار در طول تاریخ نتوانست در هیچ یک از ده دیدار خانگی اش در رقابت های این فصل لیگ یک به پیروزی برسد. این بدترین عملکرد آنها در بازیهای خانگی در طول یک فصل در طول تاریخ است.

تیری آنری در کنفرانس خبری اش قبل از رویارویی موناکو مقابل دیژون گفته بود:« باید ببینید. درتمرین روز قبل موناکو، بازیکنان زیادی حضور نداشتند. باید ببینیم. مهم این است که در بازی با دیژون واکنش مناسبی نشان دهیم. ما در شرایطی حساس هستیم.  ما به بازیکنانی نیاز داریم که به دنبال نجات دادن تیم باشند و نه کسانی که به خودشان فکر می کنند. این ماجرا را حل خواهیم کرد .ما باید بجنگیم.»

بعد از باخت خانگی 1-5 موناکو مقابل استراسبورگ بود که تیری آنری از کوره دررفت و با کنی لالا، مدافع تیمش برخورد کرد و با زبان فرانسوی توهین هایی را برزبان آورد.

6363