از سیر تا پیاز کوپا آمه ریکای 2019؛ از قرعه ها ومیزبان تا هرآنچه می خواهید بدانید

از سیر تا پیاز کوپا آمه ریکای 2019؛ از قرعه ها ومیزبان تا هرآنچه می خواهید بدانید

سایت رسمی فوتبالی- تا چند ماه دیگر چهل و ششمین دوره از رقابتهای کوپا آمه ریکا آغاز خواهد شد و در جریان این تورنمنت، بزرگترین تیمهای آمریکای لاتین برای فتح جام با هم به رقابت خواهند پرداخت. در جریان این تورنمنت تعدادی از بزرگترین بازیکنان دنیای فوتبال رودرروی هم قرار خواهند گرفت و تیمهایی از قبیل آرژانتین و برزیل برای نمایش اقتدارشان به میدان خواهند رفت و اروگوئه، موفق ترین تیم تاریخ این تورنمنت هم توانایی هایش را به اجرا خواهد گذاشت.

برخی از بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال از جمله نیمار، احتمالا لیونل مسی، لوئیس سوارز و دیگر غولهای لاتین مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. حالا و به بهانه انجام قرعه کشی کوپا آمه ریکای 2019، قصد داریم تا تمام اطلاعات مرتبط با این تورنمنت جذاب را برایتان منتشر کنیم.

زمان برگزاری کوپا آمه ریکا 2019


این تورنمنت در روز 14 ژوئن آغاز خواهد شد ودر روز 7 جولای به پایان خواهد رسید. بازیهای مرحله گروهی روز 24 ژوئن 2019 خاتمه خواهد یافت. برنامه بازیهای مراحل مختلف این تورنمنت بدین ترتیب خواهند بود:

*مرحله گروهی: 14 ژوئن تا 24 ژوئن 2019

*بازیهای یک چهارم نهایی: 27 ژوئن تا 29 ژوئن 2019

*بازیهای نیمه نهایی: دوم و سوم جولای 2019

*بازی رده بندی: 6 جولای

*بازی فینال: 7 جولای

البته این آخرین باری است که رقابتهای کوپا آمه ریکا در سالهای فرد برگزار می شود و مسئولان کونمبول قصد دارند تا تغییراتی دربرنامه برگزاری این مسابقات اعمال کنند. از سال 2020 به بعد، رقابتهای کوپا آمه ریکا همزمان با رقابتهای یورو دراروپا دنبال خواهد شد.

مرحله گروهی کوپا آمه ریکا 2019


قرعه کشی رقابتهای مرحله گروهی کوپا آمه ریکا انجام شد و 12 تیم حاضر در این مرحله، گروه هایشان را شناختند. در این دوره، ده تیم از کونمبول و دو نماینده از کنفدراسیون فوتبال آسیا (قطر و ژاپن ) که دعوت برای شرکت در این تورنمنت را پذیرفتند، در سه گروه چهار تیمی به رقابت خواهند پرداخت

گروه A: برزیل (میزبان)؛ پرو، ونزوئلا و بولیوی

گروه Bاروگوئه، شیلی، پاراگوئه و قطر

گروه C: آرژانتین، کلمبیا، ژاپن و اکوادور

میزبان کوپا آمه ریکا2019


برزیل میزبان کوپا آمه ریکای سال 2019 خواهد بود و این اولین میزبانی آنها دراین تورنمنت بعد از سال 1989 به شمار می رود. درعین حال این پنجمین باری است که کوپا آمه ریکا در خاک برزیل برگزار می شود و آنها پیش ازاین درسالهای 1919، 1922، 1949 و 1989 میزبانی این تورنمنت را عهده دار بودند.

ورزشگاه های میزبان کوپا آمه ریکا 2019:


* ورزشگاه ماراکانا  در ریودوژانیرو با گنجایش 74.738 نفر

ورزشگاه مورومبی در سائوپائولو با گنجایش 67.428 نفر

*ورزشگاه مینیرائو در بلو هوریزونته با گنجایش 58.170 نفر

*ورزشگاه آرنا دو گرمیو در پورتو الگره با گنجایش 55.662 نفر

*ورزشگاه ایتایپاوا آرنا فونته نووا در سالوادور با گنجایش 51.900 نفر

*ورزشگاه آرنا کورینتیانس در سائوپائولو با گنجایش 49.205 نفر

بازیها در شش ورزشگاه و در پنج شهر مختلف دنبال خواهند شد. بازی افتتاحیه در ورزشگاه مورومبی در سائوپائولیو خواهد بود و بازی اختتامیه در ماراکانای ریودوژانیرو برگزار خواهد شد.

قهرمان دوره اخیر کوپا آمه ریکا


شیلی در آخرین دوره برگزار شده کوپا آمه ریکا که درسال 2016 برگزار شد، به مقام قهرمانی رسید. در آن زمان خوان آنتونیو پیزی هدایت شیلی را دردست داشت و آنها در بازی فینال موفق شدند تا با غلبه بر آرژانتین برای دومین دوره متوالی به جام قهرمانی برسند. شیلی در کوپا آمه ریکای 2015 هم قهرمان آمریکای لاتین شده بود.

در فینال کوپا آمه ریکای سال 2016، بازی در وقتهای قانونی و اضافه به تساوی کشیده شد و نهایتا شیلی با ضربات پنالتی توانست آرژانتین را کنار زده و به جام برسد. بعد از آن بازی فینال بود که مسی اعلام کرد که با فوتبال ملی خداحافظی می کند. چرا که آن فینال، سومین ناکامی متوالی او در فینال تورنمنتهای بزرگ ( پس از باخت به آلمان در فینال جام جهانی 2014) بود و البته کمی بعد در تصمیمش تجدید نظر کرد و به اردوی آلبی سلسته بازگشت.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که بعد از خداحافظی مجدد مسی از تیم ملی آرژانتین پس از حذف تیمش از جام جهانی 2018، دوباره شاهد بازگشت او به اردوی آلبی سلسته و حضورش در کوپا آمه ریکای 2019 خواهیم بود یا خیر

6363