آماری تلخ برای بارسا: تنها یک بار صعود در 7 باخت 0-2 دربازی رفت

آماری تلخ برای بارسا: تنها یک بار صعود در 7 باخت 0-2 دربازی رفت

سایت رسمی فوتبالی- دیدار رفت دوتیم بارسلونا وسویا در جام حذفی اسپانیا با شکست 0-2 آبی اناری ها در ورزشگاه سانچس پیسخوان و در غیاب لیونل مسی و سرخیو بوسکتس رقم خورد.

بدین ترتیب کار برای شاگردان والورده در بازی برگشت مقابل سویا در ورزشگاه نوکمپ بسیار سخت خواهد بود و لیونل مسی باید در این بازی که چهارشنبه آینده برگزار خواهد شد، بار مسئولیت تیم را به دوش بکشد وبا کسب نتیجه مطلوب، تیمش را برای نهمین فصل متوالی به مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا برساند.

اما نگاهی آماری، کاملا علیه آبی اناری ها رای می دهد. این هشتمین بار در طول تاریخ است که بارسلونا در یکی از بازیهای رفت جام حذفی 0-2 مغلوب حریفش می شود. در هفت بار قبلی، آنها تنها یک بار توانسته بودند تا بعد از باخت 0-2 در بازی رفت، در بازی برگشت، ورق را برگردانده و به دور بعد صعود کنند.

این اتفاق در فصل 66-1965 و در مرحله یک هشتم پایانی جام حذفی در بازی با مایورکا رخ داده بود که بعد از باخت 0-2 بارسا در خانه مایورکا در بازی رفت، آبی اناری ها در بازی برگشت نوکمپ 1-5 به پیروزی رسیده و به دور بعد صعود کردند.

در شش دفعه دیگری که بارسا در بازی رفت 0-2 در خانه حریف مغلوب شده بود، آنها درهمان مرحله از جام حذفی خداحافظی کردند. اولین بار درمرحله نیمه نهایی سال 1929 و دربازی با اسپانیول بود که بازی برگشت با تساوی 1-1 و درنتیجه حذف بارسا به پایان رسید. 

دفعه دوم اتلتیکومادرید در مرحله یک هشتم پایانی جام حذفی اسپانیا در فصل 48-1947 با کسب تساوی 0-0 در بارسلونا، باعث حذف آبی اناری ها شد. در فصل 8-1957 هم این تیم درنیمه نهایی جام حذفی اسپانیا در نوکمپ 3-4 بارسا را شکست داد و در فصل 7-1966 هم درمرحله یک هشتم پایانی، آنها با برد 2-0 مقابل بارسا در خانه آبی اناری ها، به دور بعد راه یافتند.

سه فصل بعد و درمرحله یک چهارم پایانی جام حذفی در فصل 70-1969، رئال مادرید بعد از برد 0-2 مقابل بارسا در سانتیاگو برنابئو، در بازی برگشت با تساوی 1-1 به دور بعد صعود کرد و آخرین تیم، والنسیا بود که بعد از  برد 0-2 در بازی خانگی رفت مرحله یک هشتم پایانی در فصل 2-1991، در بازی برگشت توانست به رغم برد بارسا، آبی اناری ها را حذف کند.

حالا باید منتظر ماند و دید که در بازی برگشت بارسلونا مقابل سویا در نوکمپ چه نتیجه ای رقم خواهد خورد و آیا سرنوشتی مشابه با همین آمار برای بارسا تکرار می شود و یا آنها با سنت شکنی و کسب یک نتیجه مطلوب مقابل سویا در نوکمپ، به دور بعد خواهند رفت.

6363