پیش بازی ایران - چین / کی روش انتقام برانکو را می‎گیرد؟

پیش بازی ایران - چین / کی روش انتقام برانکو را می‎گیرد؟

وبسایت رسمی فوتبالی – بعد از 15 سال، ایران و چین دوباره در مرحله حذفی جام ملتها به یکدیگر خوردند.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی در شرایطی امشب در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتها به مصاف چین می رود که تیم ملی از آخرین بازیش مقابل چین  در مرحله حذفی جام ملتها خاطره خوبی ندارد. تیم دوست داشتنی برانکو در جام ملتهای 2004، می توانست بعد از سالها قهرمان آسیا شود اما در دیدار نیمه نهایی، ایران در ضربات پنالتی به چین باخت و از رسیدن به فینال بازماند تا نهایتا با عنوان سومی، آن تورنمنت را به پایان برساند. سه سال بعد دو تیم در مرحله گروهی جام ملتهای 2007 به یکدیگر خوردند که تیم امیر قلعه نویی مقابل حریفش به تساوی 2-2 رسید و حالا بازی امشب دو تیم فرصت خوبی برای گرفتن انتقام آن بازی تلخ است و کی‎روش این فرصت را دارد که انتقام برانکو را از چینی ها بگیرد.

خاطره خوب از آخرین تقابل: قطعا در جریان هستید که دو تیم در مرحله انتخابی جام جهانی با یکدیگر همگروه بودند که در دیدار رفت در چین به تساوی بدون گل رسیدند اما در دیدار برگشت و در شرایطی که مارچلو لیپی بزرگ روی نیمکت چین نشسته بود، تیم کی روش موفق شد با گل مهدی طارمی حریفش را شکست دهد تا یک قدم به رسیدن به جام جهانی نزدیکتر شود.

آشنایی با حریف: چین در گروه سوم مسابقات با تیمهای قرقیزستان، فیلیپین و کره جنوبی همگروه بود که دو بازی اولش را برد اما از کره جنوبی شکست خورد تا به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود و در مرحله یک هشتم موفق شد با نتیجه 1-2 تایلند را شکست دهد تا به تیم ایران برسد.

نقطه ضعف: چینی ها به لحاظ دفاعی آسیب پذیر نیستند. تنها دیداری که این تیم موفق شده در جام ملتها دروازه اش را بسته نگه دارد بازی مقابل فیلیپین بوده ضمن آنکه این تیم در سه بازی آخرش قبل از جام ملتها هم در ثبت کلین شیت ناکام بوده است.

مهره خطرناک: در صورتی که وو لی بتواند به بازی امشب برسد، خط دفاع تیم ملی باید به شکل ویژه مراقب این بازیکن باشد چون او یک گلزن قهار است. بازیکن 2 گله چینی ها در جام ملتها، بهترین فوتبالیست کشورش در سال گذشته بوده. او نه تنها آقای گل فصل گذشته سوپرلیگ چین است بلکه 6 سال متوالی بهترین گلزن داخلی سوپرلیگ چین هم بوده است.

1984