همه خریدهای ناگهانی بارسلونا؛ از داویدز تا پائولینیو

همه خریدهای ناگهانی بارسلونا؛ از داویدز تا پائولینیو

سایت رسمی فوتبالی – بارسلونا در اقدامی غیرمنتظره کوین پرینس بواتنگ مهاجم غنایی را از ساسولو به خدمت گرفت اما کاتالان ها سابقه خریدهای غیرمنتظره دیگری را هم در سالهای اخیر داشته اند.

به گزارش فوتبالی، خرید بواتنگ در  بارسا اگر جواب بدهد، برای مدیران این تیم پوئن مثبتی خواهد بود چرا که یک بازیکن نسبتا تمام شده را با قیمتی معقول به خدمت گرفته اند اما اگر جواب ندهد هم در پایان فصل قرارداد قرضی اش تمدید نمی شود و به ساسولو برمی گردد. برخی از خریدهای غیرمنتظره بارسا را با هم مرور می کنیم:

هنریک لارسن در سال 2004
این بازیکن سوئدی در تابستان 2004 به عنوان بازیکن آزاد از سلتیک به بارسا ملحق شد. او در نیوکمپ در 69 بازی 19 گل زد و شش پاس گل داد. بازیکن سوئدی همیشه درون زمین زیر نظر رایکارد رفتار مناسبی داشت و در قهرمانی چمپیونزلیگ در سال 2006 هم نقش مهمی داشت چرا که در فینال به اتوئو پاس گل داد.

ادگار داویدز در سال 2004
کاتالان ها در زمستان برای خرید این ستاره هلندی دو میلیون یورو پرداختند تا او را به صورت قرضی از یوونتوس بخرند. این بازیکن در شش ماه اولش در نیوکمپ، بارسلونای بحران زده را تغییر داد و چهره تیم را عوض کرد تا آنها در پایان فصل در رده دوم جای بگیرند. داویدز در 20 بازی برای بارسلونا یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد.

ادگار داویدز

پائولینیو در سال 2017
هواداران بارسا وقتی که تیمشان 40 میلیون یورو برای خرید بازیکن برزیلی از گوانگژو پرداخت دلخور و شگفت زده شدند چرا که فکر نمی کردند که این بازیکن در آستانه 30 سالگی بتواند کمک حالشان باشد. اما بازیکن برزیلی در تیم والورده عملکرد بی نظیری داشت و با ثبت 9 گل و سه پاس گل در 49 بازی خوش درخشید تا این که دوباره به چین برگشت. کاتالان ها از خرید و فروش وی از نظر مالی نیز سود کردند.

دیمتری چیگرینسکی در سال 2009
پپ گواردیولا در مدافع اوکراینی چیزی را دیده بود که هیچ کس دیگری ندیده بود. بارسا برای خرید این بازیکن از شاختار دونتسک 25 میلیون یورو پرداخت. 14 بازی داشت و یکی از بدترین خریدهای تاریخ بارسا بود. بازیکن اوکراینی بدترین خرید گواردیولا در بارسا بود که با 15 میلیون یورو به باشگاه سابقش برگردانده شد.

خوزه مانوئل پینتو در سال 2008
بارسا برای خرید قرضی این بازیکن در ژانویه 2008 مبلغ نیم میلیون یورو پرداخت و این بازیکن تا زمان بازنشستگی در نیوکمپ ماند. دروازه بان اسپانیایی هرگز خطری برای فیکس بودن ویکتور والدس نبود اما در کوپا به وظایفش عمل می کرد. این بازیکن که به تخصص در مهار پنالتی ها مشهور بود یکی از بهترین دوستان مسی در رختکن بارسا بود که در 89 بازی 74 گل دریافت کرد و در 37 بازی موفق شد کلین شیت کند.


خوزه مانوئل پینتو

ایدور گودجانسن در سال 2006
بازیکن ایسلندی با مبلغ 12 میلیون یورو از چلسی به بارسا ملحق شد. او به عنوان جاشنین لارسن به نیوکمپ آمد و هر چند که درخشان نبود اما به وظایفش به عنوان مهاجم نیمکت نشین عمل کرد. او در 114 بازی در بارسا 19 گل زد و 9 پاس گل داد. لارسن هم همین قدر گل زده بود اما 45  بازی کمتر انجام داد. 

الکس سونگ در سال 2012
بازیکن کامرونی در پست هافبک دفاعی و دفاع میانی در آرسنال فصل خوبی داشت اما در بارسا موفق نبود. کاتالان ها برای خریدنش 19 میلیون یورو پرداختند اما نتوانست رقیبی جدی برای سرجیو بوسکتس باشد. پس از حضور قرضی در چندین تیم مختلف از بارسا جدا شد. او در نیوکمپ در 69 بازی یک گل زد و دو پاس گل داد.

ماکسی لوپز در سال 2005
این بازیکن در زمستان با 6.5 میلیون یورو از ریورپلاته به خدمت گرفته شد. بازیکن آرژانتینی در بارسا موفق نبود و در 19 بازی فقط دو گل زد : یکی مقابل زامورا در کوپا دل ری و دیگری مقابل چلسی در چمپیونزلیگ. او همچنین سه پاس گل داد و در نهایت پس از مدتی حضور قرضی در مایورکا راهی لیگ روسیه شد.

حامد فلاح