توقف جستجوها برای یافتن هواپیمای مفقود شده حامل سالا

توقف جستجوها برای یافتن هواپیمای مفقود شده حامل سالا

سایت رسمی فوتبالی- امیلیانو سالا بازیکن آرژانتینی دنیای فوتبال سوار بر هواپیمای کوچکی از نانت فرانسه عازم کاردیف بریتانیا بود. اما این هواپیما در کانال مانش از رادار خارج شد و هنوز هیچ اطلاعات جدیدی از این هواپیما در دسترس نیست. تمام شواهد و قراین حکایت از آن دارد که این هواپیما دوشنبه شب در آب سقوط کرده.

طبق گفته نیروهای پلیس، احتمال زنده بودن این بازیکن آرژانتینی و خلبان هواپیما به شدت کمرنگ است و از همین رو با تاریک شدن هوا، جستجوها برای یافتن این هواپیما متوقف شده و از فردا صبح کار جستجو ادامه خواهد یافت.

در طول روز سه شنبه تیمهای نجات تلاشهای زیادی را برای یافتن بقایای این هواپیما که هواپیمای پیپر P-46 Malibu بود انجام دادند. این هواپیما متعلق به مالک باشگاه کاردیف سیتی بود و برای بردن امیلیانو سالا از نانت به کاردیف به پرواز درآمده بود. این مهاجم آرژانتینی که ترس زیادی از پرواز داشت، بعد از خداحافظی از هم تیمی هایش درباشگاه نانت، سوار بر این هواپیما شد تا ماجراجویی تازه ای را در لیگ برتر انگلیس آغاز کند؛ اما دست سرنوشت برای او به گونه دیگری رقم خورد.

در طول ساعات گذشته امیدهای زیادی برای یافتن امیلیانو سالا وجود داشت و اعضای خانواده او به شدت نگران و مضطرب هستند. اما گویا در جریان پرواز به سمت کاردیف، رویای او به دلیل شرایط بد آب و هوایی تبدیل به کابوس شده است. 

بعد از طی مسافتی، سینگالهای هواپیما قطع شده و گویا خلبان درخواست فرود اضطراری داشته که این اتفاق نیز رخ نداده. البته برخی کارشناسان پرواز براین باور هستند که چنین هواپیمایی در شرایط نامساعد آب و هوایی، هواپیمای قابل اطمینانی نیست.

دراین میان چهره های مختلف فوتبالی نگرانی خود را از این بابت ابراز کرده اند، از کلودیو رانیری سرمربی ایتالیای فولام گرفته تا پپ گواردیولا سرمربی سیتی و ده ها بازیکن و سرمربی دیگر. والدمار کیتا، مالک باشگاه نانت هم دراین باره گفته:« من به خانواده و دوستان سالا فکر می کنم. هنوز امیدوارم. او یک جنگجو بود. داستان تمام نشده؛ شاید او در نقطه ای از کره زمین باشد.خبرها را دنبال می کنیم وامیدوارم که خبر مثبتی دریافت کنیم. همه ما به شدت نگران هستیم.»

 


بعد از کمرنگ شدن امیدها برای زنده بودن سالا، هواداران نانت در میدان رویال جمع شدند تا به این بازیکن آرژانتینی ادای دین کنند. او در طول این فصل در شانزده بازی در لیگ یک فرانسه، 12 گل به ثمر رسانده بود و همین آمار خوب گلزنی نظر مثبت سران کاردیف سیتی را برای به خدمت گرفتن او، به همراه داشت. آنها قصد داشتند تا با پرداخت 17 میلیون یورو این بازیکن را به خدمت بگیرند و قرار بود که سالا از امروز تمریناتش را با کاردیف از سر بگیرد که این اتفاق رخ نداد.

6363- Ghazal Ziari