نظر هادی طباطبایی در خصوص عملکرد علیرضا بیرانوند

نظر هادی طباطبایی در خصوص عملکرد علیرضا بیرانوند

وبسایت رسمی فوتبالی- دروازه‌بان اسبق تیم ملی گفت:‌کارهای ترکیبی ما مقابل عمان توسط مثلث دژاگه، جهانبخش و رضائیان انجام می‌شد. 

به گزارش فوتبالی، هادی طباطبایی در خصوص پیروزی تیم ملی ایران مقابل عمان و صعود به مرحله بعدی جام ملت‌های آسیا گفت: تیم‌هایی مانند عمان، تیم ملی ما را اذیت می‌کنند، اما توان این را ندارند که ما را شکست بدهند، قدرت تیم  ما به گونه‌ای است که می‌توانیم از سد آنها بگذریم، آنها چالش‌زا هستند، اما قدرت شکست دادن حریفان بزرگ را ندارند. بازیکنان ما در این بازی خیلی خوب کار کردند، درابتدای بازی غافلگیر شدیم چون فاصله خطوط ما زیاد شده بود و فضای زیادی پست دفاع و دروازه ما به وجود آمد، آنها از این فرصت استفاده کردند و با بازی مستقیم، پشت دفاع ما را هدف قرار دادند و به پنالتی رسیدند، خوشبختانه آن پنالتی گل نشد و توانستیم به بازی برگردیم. 

طباطبایی در ادامه گفت:‌ در طول بازی تمامی حملات ما از جناح راست طراحی می‌شد، یعنی با دژاگه، جهانبخش و رضائیان مثلثی را تشکیل داده بودیم. تمام حرکات تاکتیکی و ترکیبی ما از این منطقه بود تا از جناح مخالف طارمی و آزمون اضافه شوند، البته در نیمه اول طارمی عملا اضافه نمی‌شد، در نیمه دوم چون نتیجه را به دست آورده بودیم، شرایط تاکتیکی‌مان عوض شد، عقب نشستیم و سعی کردیم فضا را از حریف بگیریم. 

دروازه‌بان اسبق تیم ملی ایران در خصوص بازی با تیم چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها گفت: اگر نمودار بازی‌ها را درنظر بگیریم، می‌بینیم که بازی‌های ما در ابتدا آسان بودند و پله به پله سخت‌تر می‌شوند، قرعه بسیار خوبی در این دوره به ما افتاد و ما می‌توانیم با دغدغه کمتری به نیمه نهایی برسیم. فکر نمی‌کنم چین حریف سرسختی برای ما باشد،‌ ان‌شاءالله از سد این تیم عبور می‌کنیم و بعد از آن احتمالا با ژاپن روبه‌رو می‌شویم. البته فکر می‌کنم ژاپن هم مقابل ما نمی‌تواند خیلی قدرتمند باشد و از سد آنها نیز می‌توانیم بگذریم. 

طباطبایی در مورد عملکرد بیرانوند و درخشش او مقابل عمان گفت: او خیلی خوب بود، سیو فوق‌العاده‌ای داشت و باعث شد تیم ما به بازی برگردد و تیم حریف از لحاظ روحی تحلیل برود، به اعتقاد من او پس از  جام جهانی بسیار پخته‌تر و با تجربه‌تر عمل می‌کند، خیلی خوب ا ست که یک دروازه‌بان می‌تواند در طول یک تورنمنت به تیمش کمک کند، امیدوارم تا انتهای مسیر هم به همین شکل ادامه بدهد و ما بتوانیم قهرمانی آسیا را به دست بیاوریم. 

طباطبایی در مورد انتقاداتی که از عملکرد سیدمجید حسینی می‌شود، اظهار داشت: حسینی یک پنالتی داد، اما در مجموع خوب کار کرد، او در دفاع بازیکن مؤثری بود، او بازیکن باتجربه‌ای است، در بازی‌هایی که درگیرانه می‌شود، خطا کردن اجتناب ناپذیر است،‌اینکه بازیکن باید مواظب خطا کردنش باشد یک طرف ماجراست، اما اینکه توپ از آخرین نفر رد نشود مسئله دیگری است، یک مدافع نمی‌تواند بگوید چون کارت زرد دارم کارم را انجام ندهم. 

9697