تاریخ سازی مسی در لالیگا: لئو 400 گله شد

تاریخ سازی مسی در لالیگا: لئو 400 گله شد

سایت رسمی فوتبالی- لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا بازی تیمش مقابل لگانس را از روی نیمکت ذخیره ها شروع کرد ولی به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و با گلزنی در این بازی توانست اتفاقی تاریخی را رقم بزند.

مسی با بازکردن دروازه لگانس، تعداد گلهایش در لالیگا را به عدد 400 رساند. رکوردی استثنایی از ستاره آرژانتینی بارسلونا که به راحتی قابل دستیابی نخواهدبود.مسی اولین بازی اش در رقابتهای لالیگا را در هفته هفتم فصل 5-2004 مقابل اسپانیول برگزار کرد واز آن به بعد روند رو به رشدی را سپری کرد. در آن زمان فرانک ریکارد سرمربی بارسا بود و مسی اولین حضورش در لالیگا را زیرنظر این سرمربی هلندی تجربه کرد. از آن زمان تاکنون مسی تقریبا 30 درصد از گلهای تیم کاتالان را به ثمر رسانده و این روزهای خوب او همچنان ادامه دارد.

مسی از گلزنی خسته نمی شود و درطول این مدت بارها آقای گل لالیگا شده و به پنج توپ طلا و 5 کفش طلا دست یافته. او بارها با بارسا قهرمان لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا، سوپرکاپ اروپا و جام باشگاه های جهان شده و افتخارات فراوانی را کسب کرده.

اولین گل مسی در رقابتهای لالیگا در هفته سی وچهارم فصل 5-2004 مقابل آلباسه ته از راه رسید. از 400 گلی که مسی در رقابتهای لالیگا به ثمر رسانده، 231 گل در ورزشگاه نوکمپ از راه رسیده و 169 گل در خارج از خانه از راه رسیده. 49 گل از روی نقطه پنالتی بوده. 

تیمی که بیشترین گلها را از مسی دریافت کرده، سویا است  که لئو 25 بار موفق به گلزنی مقابل این تیم شده. به علاوه سویا یکی از تیمهایی است که مسی موفق به هت تریک مقابل آنها شده. ستاره آرژانتینی در طول سالهای حضورش در لالیگا 31 بار هت تریک کرده و یکی از به یادماندنی ترین این هت تریک ها در بازی مقابل رئال مادرید در فصل 7-2006 بود.

در تاریخ رقابتهای لالیگا، کسی به گرد پای مسی، از حیث گلزنی نمی رسد. او حالا 400 گله است و دومین گلزن برتر تاریخ لالیگا، کریس رونالدو است که 311 گل دراین تورنمنت به ثمر رسانده و نفر سوم، تلمو ساررا با 251 گل است که هیچ یک از این دو دیگر شانسی برای بهبود رکوردشان ندارند ولی لئو مسی هنوز در لالیگا توپ می زند و می تواند این رکورد را افسانه ای تر از قبل نماید.

(لازم به ذکر است که روزنامه مارکا گل مسی به لگانس را چهارصدمین گل او در لالیگا می داند و سایر رسانه های خبری این گل را چهارصد و یکمین گل مسی در رقابتهای لالیگا برشمرده اند)

6363