وربیک: نتوانسیم به بازی برگردیم / ایران یا ژاپن می‌توانند قهرمان شوند

وربیک: نتوانسیم به بازی برگردیم / ایران یا ژاپن می‌توانند قهرمان شوند

وب سایت رسمی فوتبالی- پیم فربیک،  سرمربی تیم ملی فوتبال عمان گفت که ایران و ژاپن از شانس قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ برخوردار هستند.

پیم وربیک پس از شکست 2 بر صفر تیم ملی فوتبال عمان مقابل ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات جام ملت‌های آسیا، گفت: حقیقت این است که واقعا از این بازی لذت بردم. از جو ورزشگاه و از جنگندگی هر دو تیم نیز لذت بردم. 

وربیک ادامه داد: می‌دانستیم که ایران تیم اول آسیا در رده‌بندی فیفا است و در توپ‌های دوم بسیار قدرتمند عمل می‌کند. آنها در این بازی هم سعی کردند روی بازی کنترل داشته باشند و به ما فشار بیاورند.

وربیک عنوان کرد: نمی‌خواهم در مورد پنالتی دقیقه یک صحبت کنم که نتوانستیم آن را تبدیل به گل کنیم، چون بعد از آن هم 90 دقیقه از بازی مانده بود.به هر حال فوتبال همین است و گاهی اوقات شرایط طبق خواسته شما پیش نمی‌رود. ما در نیمه دوم سعی کردیم بهترین عملکردمان را به نمابش بگذاریم و به بازی بازگردیم، اما ایران بازی را کاملاً تحت کنترل خود گرفته بود.

سرمربی عمان یادآور شد: ایرانی‌ها خیلی خوب می‌جنگند، بسیار خوب حریف را تحت فشار قرار می‌دهند و توانستند خیلی خوب بازی کنند. اگر می‌توانستیم در نیمه اول گل بزنیم یا صفر - صفر به رختکن برویم اتفاقات خوبی می‌افتاد.

وربیک افزود: شانس ایران برای برد بیشتر بود و به آنها تبریک می‌گویم. ما باختیم و من اینجا هستم تا بگویم دوباره شروع خواهیم کرد. جو خیلی خوبی در ورزشگاه بود و باید به هواداران ایران هم تبریک بگویم. ایران تیم بهتری بود. بازیکنان خیلی خوب و مربی ممتازی دارد. باید به آنها تبریک بگویم.

وی درباره اینکه بسیاری از مردم ایران و ژاپن که  عمان با آنها بازی کرده را شانس اصلی قهرمانی می‌دانند، گفت: ژاپن سازمان بسیار خوبی و تیم خیلی خوبی دارد. ایران هم تیم قدرتمند و بسیار خوبی دارد که می‌تواند به موفقیت برسند. دو تیم شانس زیادی برای موفقیت دارند.

سرمربی عمان درباره ماندنش در این تیم یادآور شد: پلان من ماندن در این تیم است. مدت زیادی نیست به این تیم آمده‌ام و می‌خواهم کار را به خوبی جلو ببرم. مردم عمان عاشق فوتبال هستند و باید یکی از بهترین لیگ‌ها را در این تیم ایجاد کنیم. من به آینده تیم عمان خیلی امیدوارم.

وربیک تصریح کرد: ایران تیمی با هشتاد میلیون جمعیت است و طبیعی است توانایی‌های فردی بیشتری داشته باشد. عمان نسبت به این کشور کوچک‌تر است اما بسیار زیباست و مردمی دارد که عاشق فوتبال هستند.

وی درباره عدم استفاده از برخی بازیکنان در ترکیب تیمش گفت: بازیکنی مثل محسن القصانی اگر در زدن ضربات نهایی مشکل داشت بخشی از فوتبال است. این بازیکن بخشی از استراتژی ما بود. باید بگویم من برای آینده تیمم خیلی شانس قائلم و قطعا پیشرفت خواهیم کرد.

2526