حضور پر رنگ قطر در ترین های مقدماتی جام ملت ها

حضور پر رنگ قطر در ترین های مقدماتی جام ملت ها

به گزارش "ورزش سه"، مرحله مقدماتی رقابت های جام ملت های آسیا روز پنجشنبه با اتمام 36 مسابقه به پایان رسید و تکلیف تیم های صعود کننده مشخص شد.


در این 36 مسابقه، 31 دیدار با مشخص شدن برنده و 5 دیدار با مساوی به پایان رسید و در مجموع 96 گل از خط دروازه ها عبور کرد تا میانگین هر مسابقه، 2.6 گل باشد.


در دیدارهای روزهای های دوم و سوم 30 گل و در روز اول مسابقات 36 گل از خط دروازه ها عبور کرد که در میان 24 تیم حاضر در مسابقات تنها دو تیم فلسطین و یمن موفق به گلزنی نشدند و تیم قطر با ثبت 10 گل زده بهترین خط حمله لقب گرفت. همچنین ایران، کره جنوبی، قطر و اردن نیز هیچ گلی دریافت نکردند.


در مرحله گروهی سه تیم کره، قطر و ژاپن 3 برد کسب کردند و 4 تیم ترکمنستان، کره شمالی، یمن و فیلیپین بدون کسب امتیاز مسابقات را ترک کردند که اگر به این لیست دو تیم فلسطین و سوریه را اضافه کنیم، این 6 تیم تنها تیم های بی برد مسابقات هستند.


8 تیم در مسابقات یک برد کسب کردند که در این میان 5 تیم امارات، تایلند، قرقیزستان، ویتنام و عمان موفق شدند جواز صعود به مرحله بعدی را کسب کنند.


در مجموع مرحله گروهی 10 ضربه پنالتی از سوی داوران اعلام شد که تنها یک پنالتی از سوی حسن الهیدوس تبدیل به گل نشد و 9 پنالتی دیگر تبدیل به گل شدند.


پر گل ترین دیدار مرحله مقدماتی دیدار دو تیم قطر و کره شمالی با نتیجه 6 بر صفر به سود قطر بود که باعث شد کره شمالی ضعیف ترین خط دفاعی مسابقات را نیز از آن خود کند.