رکوردشکنی عجیب بارسلونا؛ پرداخت بیش از 500 میلیون یورو دستمزد در سال 2018

رکوردشکنی عجیب بارسلونا؛ پرداخت بیش از 500 میلیون یورو دستمزد در سال 2018

سایت رسمی فوتبالی - بارسلونا به اولین باشگاه در دنیای فوتبال تبدیل شد که در یک سال بیش از 500 میلیون یورو دستمزد به بازیکنان خودد پرداخت کرده است. 

به گزارش فوتبالی، یک تحقیق جدید از سوی نشریه KPMG انجام شده که درباره شرایط مالی قهرمان های 8 لیگ اروپایی تحقیق کرده است. در این تحقیق مشخص شده که رکورد پرداخت دستمزد توسط بارسلونا و با مبلغ 562 میلیون یورو در سال گذشته شکسته شده است. باشگاه پاری سن ژرمن که به ولخرجی معروف است با پرداخت تنها 332 میلیون یورو و با اختلاف فاحش نسبت به بارسلونا در سال 2018 در رده دوم قرار دارد و منچسترسیتی که پر خرج ترین باشگاه لیگ برتری نیز به حساب می آید با 293 میلیون یورو در رده سوم است. در این تحقیق مشخص شده که منچسترسیتی ارزشمندترین تیم دنیا را در اختیار دارد و ارزش حدودی این تیم یک بیلیون پوند تخمین زده شده است. 

اما پرداخت دستمزد رکوردشکن بارسلونا که بخش عمده ای از این گزارش را به خود اختصاص داده به لطف تمدید قرارداد لیونل مسی و مبلغ زیادی است که در این موضوع خرج شده و از سوی دیگر نباید جذب فیلیپه کوتینیو و عثمان دمبله را نیز در سال 2018 از خاطر برد. نکته جالب این گزارش این است که لیونل مسی در رده سوم ارزشمندترین بازیکنان دنیا و با 203 میلیون یورو جای گرفته است. نیمار با 229 میلیون و کیلیان امباپه با 215 میلیون از او بالاتر هستند. 

1070