سرنوشت متفاوت رونالدو و ژابی آلونسو دردادگاه؛ کریس رونالدو و توافق با دادگاه و ژابی آلونسو درمرحله دفاع از بیگناهی اش

سرنوشت متفاوت رونالدو و ژابی آلونسو دردادگاه؛ کریس رونالدو و توافق با دادگاه و ژابی آلونسو درمرحله دفاع از بیگناهی اش

سایت رسمی فوتبالی- کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی یوونتوس و ژابی آلونسو ستاره اسبق رئال مادرید و تیم ملی اسپانیاهفته آینده در دادگاه حضور خواهند یافت تا تکلیف پرونده فرارمالیاتی شان را روشن کنند. طبق گزارش منتشره در رسانه های خبری کریس رونالدو با پذیریش این اتهام، حکمش را سبک خواهد کرد و در حقیقت حکم زندان را دریافت نخواهد کرد.

گویا کریس با مقامات قضایی اسپانیا به این توافق رسیده تا با پذیرش این اتهام، مبلغ 18 میلیون یورو بابت مالیت پرداخت کرده و درازای حکم 23 ماه زندان، جریمه ای بپردازد. از آنجا که او سوءسابقه قضایی نداشته و حکم زندانش کمتر از دو سال است، می تواند حکمش را با جریمه نقدی عوض کند. 



اما اوضاع برای ژابی آلونسو به نحو دیگری است. او باید از بیگناهی اش دفاع کند ولی خطر زندانی شدن او را تهدید می کند. اولین جلسه دادگاه آلونسو روز سه شنبه برگزار خواهد شد. او حاضر به توافق دراین باره نشده و پرونده اش به دادگاه عالی رتبه منتقل شده. دادگاه اقتصادی شهر مادرید برای او درخواست 5 سال زندان کرده. آلونسو به فرار مالیاتی 2 میلیون یورویی در بین سالهای 2010 تا 2012 و زمانی که در رئال مادرید بازی می کرد متهم شده است.


اما اوضاع برای کریس به مراتب بهتر است و بدین ترتیب او نیز گام در مسیر فوتبالیست های دیگری که با سیستم قضایی به توافق رسیده اند خواهد گذاشت؛ مارسلو، رادامل فالکائو، آنخل دی ماریا و خاویر ماسچرانو که آنها هم به فرار مالیاتی محکوم شده بودندولی با توافق با دادگاه، از حکم سنگینشان کاستند. آخرین نفر فابیو کوئنترائو بود که در ماه دسامبر گذشته، از طریق ویدیو کنفرانس حکمش را دریافت کرد و این احتمال وجود دارد که کریس رونالدو نیز با شیوه مشابهی در جلسه دادگاه شرکت کند. خوسه آنتونیو چوکلان، وکیل رونالدو درخواست کریس برای حضور مجازی در جلسه دادگاه را اعلام کرده است.

6363