سسک فابرگاس: بیشتر خودم را انگلیسی می دانم تا اسپانیایی؛ تا سه ماه پیش به ترک چلسی فکر نمی کردم

سسک فابرگاس:  بیشتر خودم را انگلیسی می دانم تا اسپانیایی؛ تا سه ماه پیش به ترک چلسی فکر نمی کردم

سایت رسمی فوتبالی- سسک فابرگاس ستاره اسپانیایی دنیای فوتبال به عنوان بازیکن جدید باشگاه موناکو معارفه شد. او در بازی هفته گذشته تیمش مقابل مارسی در ترکیب اصلی تیم تیری آنری قرار گرفت و روز چهارشنبه بعد ازانجام این بازی، در مراسم معارفه رسمی اش شرکت کرد.

سسک در صحبت هایی اعلام کرد که بعد از تجربه 13 ساله در فوتبال انگلیس، حس کرده که زمان تغییر آب و هوا فرا رسیده و البته به این نکته اشاره کرد که بخشی از قلبش در انگلیس جا خواهد ماندو یاداوری کرد که گاهی وقتها خودش را بیشتر انگلیسی حس می کند تا اسپانیایی:« فکر می کنم زمان مناسبی برای ترک لیگ برتر بود؛ آن هم بعد از انجام 501 بازی در لیگ انگلیس. سخت بود؛ بعداز 13 سال و فتح جامهای مختلف در انگلیس و به دست آوردن طرفداران فراوان به اینجا آمده ام. باید بگویم که من بیشتر خودم را انگلیسی می دانم تا اسپانیایی.»

فابرگاس ادامه داد:« در شروع این دوره جدید خودم را جوان می بینم؛ اگرچه 31 ساله هستم. با فروتنی و انگیزه های فراوانی به تلاش ادامه خواهم داد. برای انتقال به موناکو خیلی فکر کردم و مسائل را بررسی کردم و حس کردم که این بهترین تصمیم برای من بود.»

سسک بعد از بازی کردن دربارسلونا در کنار تیری آنری، حالا او را به عنوان سرمربی تیمش خواهد داشت. او دراین رابطه گفت:« آنری یکی از بهترین های اروپاست. البته داستانهای فوتبالی درهمه جای دنیا شبیه به هم است. من مدتها در انگلیس بودم؛ تا سه ماه پیش به ترک چلسی فکر نمی کردم ولی اتفاقاتی افتاد و الان اینجا هستم.» احتمالا اشاره سسک به نیمکت نشینی های پی در پی اش در باشگاه چلسی بود. این ستاره اسپانیایی ادامه داد:« می خواهم به تیری آنری به عنوان سرمربی تیم کمک کنم. این چالش بزرگی برای اوست. ما کارمان را با کسب یک امتیاز در مقابل مارسی شروع کردیم و این شروع خوبی برای رشد و پیشرفت ماست. تیممان شرایط خوبی ندارد ولی بازیکنان باتجربه ای در اختیار داریم.»

موناکو درحال حاضر در رده یکی مانده به آخر جدول لیگ فرانسه قرار دارد و اولویت این تیم به گفته سسک فابرگاس بقا در لیگ فعلی است.

6363