پورهاشمی: مبعلی برای مربیگری به فولاد می‌رود/ به ماندن در لیگ امید زیادی داریم

پورهاشمی: مبعلی برای مربیگری به فولاد می‌رود/ به ماندن در لیگ امید زیادی داریم

وب سایت رسمی فوتبالی- قائم مقام و عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال خوزستان، گفت: ایمان مبعلی چون دیگر نمی‌توانست بازی کند برای حضور در کادرفنی فولاد خوزستان از جمع ما جدا شد.

به گزارش فوتبالی، بعد از استعفای محمداسد مسجدی از سرپرستی باشگاه استقلال خوزستان سیداحمد پورهاشمی به عنوان قائم مقام و عضو هیأت مدیره برنامه‌های استقلال خوزستان امور این تیم را دنبال می‌کند.

پورهاشمی در گفت‌وگویی، در مورد مسائل مختلف استقلال خوزستان صحبت‌های زیر را انجام داد.

 شرایط استقلال خوزستان چطور است؟

چند روزی است تمرینات را آغاز کردیم و اعضای تیم زیر نظر کریم بوستانی کار خود را دنبال می‌کنند. شرایط کاملا تحت کنترل کادر فنی  است وطبق برنامه‌ها پیش می‌رود.

 چرا روز گذشته به هتل محل اقامت ذوب‌آهن رفتید؟ 

دیروز به هتل محل استقرار ذوب‌آهن در خوزستان رفتیم تا با اعضای این تیم دیدار کنیم. آنها اردوی خود را در خوزستان برپا کردند و به دور از غیرت بود اگر ما به آنها سر نمی‌زدیم تا اگر مشکلی داشتند و کاری از دست‌مان برمی‌آمد به آنها کمک کنیم.

 شرایط استقلال خوزستان برای نیم فصل چطور است؟

یک تیم جوان در اختیار داریم که می‌تواند اقدامات بسیار خوبی انجام دهد. در سه بازی پایانی نیم فصل اول عملکرد خوبی داشتیم و با تعصب و غیرتی که بازیکنان دارند می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم. امید زیادی به بهبود شرایط تیم داریم.

 وضعیت طلب ساکونی به کجا انجامید؟

در حال پیگیری این مسئله هستیم. این موضوع به طور مستقیم از سوی مالک باشگاه و مدیرعامل گروه ملی در حال پیگیری است. کسری غفوری با مدیر برنامه‌های این بازیکن ارتباط برقرار کرده و به آنها اعلام کرده در این شرایط تحریم واریز پول بسیار سخت است. این مسئله در حال دنبال شدن است و خود مالک باشگاه این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند.

 خیلی‌ها در شرایطی که استقلال خوزستان نیاز به جذب بازیکن دارد نسبت به اینکه چرا باشگاه استقلال خوزستان اجازه جدایی داده است، انتقاد می‌کنند.

ایمان مبعلی مصدوم بود و نمی‌توانست برای ما بازی کند. رضایت‌نامه‌ای که او از ما گرفته برای حضور در کادر فنی فولاد است. اگر قرار است او برای فولاد بازی کند ما بیش از هر تیمی دیگر به حضور مبعلی نیاز داریم. ما با این شرط که او دیگر نمی‌تواند بازی کند رضایتنامه دادیم.

آیا مسئولان فولاد هم با شما صحبت کردند؟

بله با مسئولان فولاد و حبیب رضایی صحبت داشتیم. به جهت پیشرفت و رشد استعدادی که در ایمان مبعلی می‌دیدیم با این درخواست موافقت کردیم تا به شکوفا شدن استعدادهای او در سطح مربیگری کمک کنیم. بین مسئولان فولاد و گروه ملی صحبت‌هایی صورت گرفت ودر نهایت تصمیم بر این شد که در این رابطه همکاری کنیم.

 پس قرار نیست مبعلی به عنوان بازیکن به فولاد برود؟

خیر او پایش مصدوم است و اگر غیر از این بود ما اجازه جدایی نمی‌دادیم. مبعلی برای تیم ما یک برند و افتخار بود اما شرایطی پیش آمد که با این درخواست موافقت کردیم. حالا باید فردی را به عنوان جایگزین بیاوریم و بتوانیم از او استفاده کنیم. این تصمیمی بود که بعد از مذاکره با فولادی‌ها گرفتیم هر چند ما اصلا راضی نبودیم و الان هم نیستیم اما برای اینکه پیشرفت مبعلی را ببینیم و به بازیکن خوب‌مان کمک کرده باشیم با این درخواست موافقت کردیم.

 هنوز هم صحبت‌هایی در مورد جدایی خشتان و یونس دلفی شنیده می‌شود.

به هر دو نفر اعلام کردیم اگر پیشنهادی دارند این مسئله باید به صورت مکتوب به باشگاه اعلام شود. دیروز در جلسه‌ای که با وحید خشتان داشتیم این مسئله را به او اعلام کردم. قبل از حضور یونس دلفی در اردوی تیم امید هم این موضوع را به او گفتم. طبق اصول حرفه‌ای هر کسی که پیشنهاد دارد باید این پیشنهاد به صورت کتبی به باشگاه برسد.

خشتان پیشنهادی داشته که به باشگاه آمده است؟

خیر. او به من گفت اگر پیشنهاد داشته باشد می‌تواند برود ما گفتیم به هیچ عنوان راضی به این کار نیستیم و اگر هم پیشنهادی است باید کتبی باشد. این دو بازیکن از نفرات آینده‌دار فوتبال ایران هستند. قطعا اگر باشگاهی آنها را بخواهد این بازیکنان را راحت از دست نمی‌دهیم چرا که تیم ما در حال حاضر به حضور آنها نیاز دارد.

7655