کومن: دی لیخت بهترین مدافع دنیا خواهد شد

کومن: دی لیخت بهترین مدافع دنیا خواهد شد

سایت رسمی فوتبالی – رونالد کومن سرمربی تیم ملی هلنددر گفتگو با شبکه تی.وی3 که روز یکشنبه هفته آینده پخش خواهد شد در مورد ستاره های دنیای فوتبال به صحبت پرداخته. گزیده هایی از صحبتهای کومن که سابقه هدایت تیم های والنسیا و اورتون را درکارنامه مربیگری اش می بیند، در رسانه های خبری بازتاب یافته. 

کومن در بخشی از این گفتگو به تمجید از دو ستاره باشگاه آژاکس آمستردام پرداخته. بازیکنانی که تعدادی از باشگاه های مطرح اروپایی این روزها برای جذبشان با هم به مبارزه می پردازند: متیاس دی لیخت و فرانکی دی یونگ. کومن درمورد این دوبازیکن گفته:« دی لیخت و دی یونگ بنا به دلایل مختلفی خاص و ویژه هستند. دی لیخت تنها 19 سال سن دارد و در پست مهمی در تیم باشگاهی اش بازی می کندو همین حالا کاپیتان آژاکس است. او محصول آکادمی باشگاه آژاکس است که شباهتهای زیادی به آکادمی بارسلونا دارد. کیفیت فوتبالی و تاکتیکی دی لیخت تحسین برانگیز است. او تا چند سال دیگر بهترین مدافع دنیا خواهد شد.»


سرمربی هلند در مورد دی یونگ گفته:« دی یونگ هم می تواند در پستهای مختلفی بازی کند. اگر تیم را با سه بازیکن میانی به میدان بفرستی، او می تواند به بهترین نحو ممکن درپست محوری تیم بازی کند. او با فوتبالش حرکات رو به جلوی تیم را بهبود می بخشد. او می تواند در شوتزنی هم خیلی بهتر شود و پاسهای نهایی منجر به گل فوق العاده ای بدهد.»

6363