به امید حل بحرانهای آلبی سلسته: بازگشت منوتی بزرگ به تیم ملی آرژانتین

به امید حل بحرانهای آلبی سلسته: بازگشت منوتی بزرگ به تیم ملی آرژانتین

سایت رسمی فوتبالی- سسار لوئیس منوتی سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین از سوی اتحادیه فوتبال این کشور به عنوان مدیرتیمهای ملی آلبی سلسته برگزیده شد. بدین ترتیب او با تمام تیمهای رده های مختلف سنی آرژانتین از تیم جوانان تا تیم ملی اصلی این کشور به همکاری خواهد پرداخت.

منوتی 80 ساله، از سال 1974 تا 1982 هدایت تیم ملی آرژانتین را برعهده داشت و یکی از اسطوره ها و بزرگان فوتبال این کشور به شمار می رود. تیم ملی آرژانتین زیر نظر او به قهرمانی جام جهانی 1978 رسید و یک سال بعد هم قهرمان جام جهانی جوانان شد. او در جام جهانی 1982 نیز هدایت آرژانتین را در دست داشت و پس از آن هم در باشگاه های بزرگی مثل بوکاجونیورز، ریورپلاته، ایندپندینه، بارسلونا، اتلتیکومادرید و سمپدوریا مربیگری کرد و آخرین تجربه مربیگری او، هدایت تیم تکو بود.

 انتخاب او، سیاست کاری چیکی تاپیا، رئیس اتحادیه فوتبال آرژانتین بود تا بدین ترتیب بتواند با اعمال تغییری بزرگ، روح تازه ای در فوتبال آرژانتین دمیده و نتایج ضعیف و اتفاقات تلخ سالهای اخیر را به دست فراموشی بسپارد. حضور منوتی قطعا ثبات را به آلبی سلسته بازخواهد گرداند. او حالا نقشی را ایفا می کند که سالها پیش برعهده بیلاردو، دشمن شماره یک منوتی درحیطه فوتبال آرژانتین، قرار داده شده بود.

چند ماه پیش بود که نام لیونل اسکالونی به عنوان سرمربی رسمی آلبی سلسته تا رقابتهای کوپا آمه ریکا اعلام شد. او بعد از کسب نتایج قابل قبول با تیم ملی زیر 20 ساله های آرژانتین، در ابتدا به عنوان سرمربی موقت آلبی سلسته انتخاب شد و کمی بعد به صورت رسمی هدایت این تیم را در دست گرفت. 

درحال حاضر بازیکنانی مثل ساموئل آیالا، پلاسنته و آیمار درتیمهای ملی زیر 17 سال و زیر20 سال آرژانتین مشغول به کار هستند. 

6363