دشان: بنزما پایش را از گلیمش درازتر کرد ؛ هنوز حرفهایش را فراموش نکرده ام

دشان: بنزما پایش را از گلیمش درازتر کرد ؛ هنوز حرفهایش را فراموش نکرده ام

سایت رسمی فوتبالی- دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه هنوز از مهاجم 31 ساله فرانسوی عصبانی است و بدین ترتیب بعید به نظر می رسد که به این زودی ها شاهد بازگشت کریم بنزما به تیم ملی فرانسه باشیم

دشان در صحبتهایی اعلام کرده که هنوز کریم بنزما را به خاطر صحبتهایش درمورد او نبخشیده و عنوان کرده که بنزما پایش را از گلیمش درازتر کرده است. اختلاف دشان و بنزما به سالها پیش برمی گردد و در طول این سالها کریم بنزما هرگز به تیم ملی فرانسه دعوت نشده است.

دردسامبر سال 2015 وبعد از انتشار خبری در مورد تلاش بنزما برای اخاذی از متئو والبوئنا، هم تیمی اش در اردوی خروسها بود که بنزما از سوی فدراسیون فوتبال فرانسه کنار گذاشته شد و پس از آن هرگز به اردوی خروسها دعوت نشده.  قبل از آغاز جام جهانی 2018، بنزما امیدهای زیادی داشت تا به اردوی تیم ملی کشورش دعوت شود ولی دشان این کار را نکرد. بنزما از نوئل لوگرا، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه که از تصمیم دشان برای دعوت نکردن از او حمایت نکرده بود، به تندی انتقاد کرد.



دلخوری دشان از بنزما البته به چند سال پیش و صحبتهای او قبل از آغاز رقابتهای یورو2016 برمی گردد. در آن زمان بنزما در صحبتهایی گفته بود که دشان با دعوت نکردن از او، در مقابل فشارهای بخش نژادپرست جامعه فرانسه تسلیم شده است ؛ چرا که بنزما اصلیتی الجزایری دارد.

حالا دشان در صحبت هایی درمورد بنزما گفته که هنوز از اتهامی که بنزما به او واردکرده دلخور است و اورا نبخشیده است. دشان در این رابطه گفته:« افراد می توانند حرفهایی بزنند که این حرفها عواقب زیادی داشته باشد. صحبتهای بنزما را به هیچ ترتیبی نمی توان درک کرد و من هرگز حرفهای او را فراموش نمی کنم. در آن زمان حس کردم که بنزما پا را از گلیمش درازتر کرده. من بازیکنان فرانسوی را به تیم ملی دعوت می کنم. تمام شاگردانم فرانسوی هستم و هرگز رنگ پوست و دین بازیکنان  را ملاکی برای  دعوت کردن یا نکردن یک بازیکن قرار نمی دهم.»


بنزما مجموعا 81 بازی ملی برای تیم ملی فرانسه برگزار کرده و 27 گل ملی دارد و  در رده نهمین گلزن برتر تاریخ خروسها قرار دارد. در تیم فعلی دشان تنها اولیویر ژیرو توانسته گلهای ملی بیشتری نسبت به بنزما به ثمر برساند.

6363