کدام فوتبالیست ها وگان هستند و گیاهخواری می کنند

کدام فوتبالیست ها وگان هستند و گیاهخواری می کنند

سایت رسمی فوتبالی- وب سایت گل در گزارشی ویژه به بررسی فوتبالیست هایی که تغییراتی اساسی در رژیم غذایی شان اعمال کرده اند ، پرداخته است.

در سالهای اخیر ارائه محصولات متنوع غذایی برای گیاهخواران افزایش چشمگیری یافته و این روزها چهره های سرشناس زیادی به جمع گیاهخواران پیوسته اند و تعدادی از ورزشکاران سرشناس دنیا از جمله فوتبالیست ها، وگان شده اند. البته هریک از آنها دلایل خاصی برای این تصمیم دارند ولی از آنجا که گیاهخواری در دنیای فوتبال گسترش زیادی داشته، در این گزارش قصد داریم به مرور نام برخی ستاره های دنیای فوتبال که گوشت و محصولات حیوانی را از زندگی شان حذف کرده اند بپردازیم.

وگان بودن یک فلسفه ذهنی است که علاوه بر حذف گوشت و محصولات حیوانی از رژیم غذایی، آنها از هیچ گونه از محصولات حیوانی از جمله تخم مرغ، شیر و پنیر استفاده نمی کنند و رژیم غذایی شان برپایه سبزیجات، حبوبات، میوه، قارچ و مغزدانه هاست.

بسیاری از فوتبالیست های وگان اعلام کرده اند که بدنشان به راحتی با این رژیم غذایی کنار آمده اند وتوانسته اند تا با این رژیم غذایی بهترین عملکردها را در دنیای فوتبال داشته باشند.

اکتور بیرین ، مدافع اسپانیایی آرسنال یکی از وگان های معروف است که دراین باره گفته:« برای من مهمترین نکته این است که تورم بدنم بعد از بازیها و سرعت ریکاوری بدنم در مقایسه با قبل خیلی بهتر شده است. من همیشه بعد از انجام بازیهای سخت، در قوزک پاهایم احساس ناراحتی می کردم و قوزک پایم متورم می شد. الان حتی نیازی نمی بینم که برای بازی کردن، باند دور پایم بپیچم. فقط بحث تغییرات فیزیکی نیست؛ بلکه من باور دارم که با گیاهخواری، داریم از زمین نیز تشکر می کنیم.»

کریس اسمالینگ، بازیکن یونایتد هم یکی دیگر از وگان های دنیای فوتبال است که به تبعیت از همسرش وگان شده. او در گفتگو با ایی.اس.پی.ان دراین باره گفته که با گیاهخواری توانسته با مشکلات زانویش بهتر کنار بیاید. جک ویلشر بازیکن وستهم هم یک وگان به تمام معناست واو دراین رابطه گفته:« من حس خیلی بهتری دارم. کلی از وزنم کم شده و چابک تر شده ام و به آمادگی بیشتری رسیده ام. حس می کنم تند وتیزتر شده ام و نسبت به قبل در زمین سریعتر حرکت می کنم و حس می کنم می توانم برای مدت طولانی تری فوتبال بازی کنم.»

سباستین پرس ستاره ملی پوش کلمبیایی هم اعلام کرده که در سال 2018 وگان شده:«خیلی ها می گویند که حیوانات آفریده شده اند تا ما آنها را بخوریم ولی ازنظر من دنیا به همه موجودا زنده تعلق دارد.»

راسل مارتین که سابقه بازی برای نووریچ سیتی رادارد در این باره گفته:« من از نظر سلامتی با مشکلاتی مواجه شدم. برای مدتی داروهایم را کنار گذاشتم و به سراغ تراپی چینی ها رفتم.در همان زمان دیگر فرآورده های حیوانی نخوردم و همان زمان مشکلاتم کاملا برطرف شد.»

شنیده می شود که بازیکنان زیاد دیگری هم به جمع گیاهخواران پیوسته اند و به طور کلی فلسفه وگان ها را دنبال می کنند. سرخیو آگوئرو مهاجم آرژانتینی سیتی کلا گوشت را از رژیم غذایی اش حذف کرده و بدین ترتیب مانع از مصدومیتهای متعدد شده. اودرسال 2015 دراین باره گفته:« من مجبور شدم تا تغییرات زیادی در زندگی ام اعمال کنم و از تغذیه آغاز کردم. من به نزد متخصصی در ایتالیا رفتم و او همه چیز را چک کرد. مجبور شدم تا تغییراتی  در رژیم غذایی ام بدهم؛ پاستا، شیرینیجات و گوشت از برنامه غذایی ام حذف شد. من قبل از آن خیلی گوشت می خوردم، چون گوشت آرژانتین فوق العاده است.»

طبق گزارشها لیونل مسی هم در طول فصل رقابتها زیاد گوشت نمی خورد و فابیان دلف، هم تیمی آگوئرودر سیتی هم تاحدودی سعی می کند قوانین گیاهخواری را رعایت کند. جرمین دفو هم رژیم گیاهخواری را دنبال می کند و درسال 2018 اعلام کرد که حالا فقط ماهی می خورد:« من این کار را می کنم تا عمر ورزشی ام را افزایش دهم. مصرف ماهی به تو کمک زیادی می کند.ولی این رژیم فقط به خاطر فوتبال نیست و تاثیری بلند مدت در زندگی من دارد و زندگی سالمی است.»

6363