فلسطین صفر- استرالیا 3؛ کانگوروها بازگشتند!

فلسطین صفر- استرالیا 3؛ کانگوروها بازگشتند!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی استرالیا که یکی از مدعیانی اصلی قهرمانی آسیا محسوب می‌شود، در نخستین بازی جام ملت‌ها شگفت زده شد و در حالی که به دنبال برد مقتدرانه بود، با یک گل برابر اردن شکست خورد ولی آنها امروز که در دومین بازی به مصاف فلسطین رفتند، توانستند با نمایشی یک طرفه و بهتر از حریف خود به پیروزی 3 بر صفر برسند تا جام ملت‌ها را امیدوارانه‌تر دنبال کنند.


کانگوروها با برتری در بازی امروز 3 امتیازی شدند تا بالاتر از تیم‌های سوریه و فلسطین در جایگاه دوم جدول گروه B قرار بگیرند، اما در این گروه اردن شرایط بسیار خوبی دارد و می‌تواند با کسب حتی یک تساوی در مسابقه آخر مقابل فلسطین، به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا شود و کانگوروهای مدعی را در رده دوم قرار دهد.


 


جام ملت‌های آسیا - امارات 2019 ؛ گروه B
جمعه: 97/10/21 ؛ ساعت 14:30
استادیوم: راشد- دبی/ تماشاگر:
داور: والنتین کوولانکو(ازبکستان)؛ کمک‌ها: عبدوخامیدولو رسولوف و سایدوف؛ داور چهارم: محمد جعفر سلمان(بحرین)/ کمک داوران پشت دروازه: روشن ایرماتوف و تانتاشف ایلگیز(ازبکستان).


تیم ملی فلسطین

سرمربی: نورالدین ولد علی

رامی حماده
مصعب البطاط
شادی شعبان
نظمی البداوی(71- محمود راشد)
جاناتان زوریلا(58- اودی ابراهیم دباغ)
تامر صیام
عبدالله جابر
عبداللطیف البهداری
محمد درویش
محمود وادی(77- خالد سالم)
الکسیس نورامبوئنا


تیم ملی استرالیا

سرمربی: گراهام آرنولد

متئو رایان
میلوس دجنک
ترنت سینسبوری
برت گرانت
عزیز بهیچ
مارک میلیگان
کریس اکونومیدیس
تام روجیچ(75- ماسیمو لونگو)
آور مابیل(87- رابی کروزه)
جکسون ایروینه
جیمی مکلارن(82- آپوستولوس جیانو)


اخطار


جاناتان زوریلا(35) از فلسطین

تام روجیچ(56) از استرالیا

ترنت سینسبوری(83) از استرالیا

بهترین بازیکن


کریس اکونومیدیس که در نخستین مسابقه استرالیا در جام ملت‌ها به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفته بود، در مسابقه امروز برابر فلسطین از ابتدا در زمین حضور داشت و با پاس‌های فرار، نفوذهای خطرناک از جناحین و ارسال‌های کم نقص خود، بارها دروازه حریف را تهدید کرد ولی نمایش درخشان او با پاس گل‌های زیبایی که داد، تکمیل شد؛ اکونومیدیس روی گل دوم با سانتر دقیق به مقابل تیرک دوم، آور مابیل را در موقعیت گلزنی قرار داد و روی گل سوم نیز ارسال تماشایی‌ای روی سر جیانو فرستاد.

شرح گل‌ها


فلسطین صفر - استرالیا 1 (دقیقه 18: جیمی مکلارن): گرانت در جناح راست زمین تام روجیچ را صاحب توپ کرد که سانتر بدون نقص او را جیمی مکلارن با ضربه سری تماشایی تبدیل به گل کرد.

فلسطین صفر - استرالی 2 (دقیقه 20: آور مابیل):


عزیز بهیچ نفوذ سریعی از سمت چپ زمین انجام داد و به اکونومیدس پاس داد تا این بازیکن با حرکت به عقب و ارسال دقیق به تیرک دوم، موقعیت خطرناکی به وجود آورد و در ادامه با ضربه تمام کننده‌ی آور مابیل، استرالیا به گل دوم رسید.

فلسطین صفر - استرالیا 3 (دقیقه 90: آپوستولوس جیانو):

سانتر بی‌نقص کریس اکونومیدس از روی کرنر سمت چپ زمین را آپوستولوس جیانو، بازیکن تعویضی استرالیا با ضربه سر زد تا سومین گل این تیم برابر فلسطین در دقایق پایانی به ثمر برسد.


لحظات حساس

دقیقه 3: مکلارن اولین موقعیت جدی استرالیا را از دست داد و نتوانست پاس در عرض ایکونومیدیس به مقابل دروازه فلسطین را با شوت پای چپ تبدیل به گل کند و ضربه او به پای راست‌اش برخورد کرد و دفع شد.

دقیقه 7: شوت محمود وادی از محوطه 6 قدم پس از برخورد به پای دجنک به بیرون رفت که البته داور ازبک در این صحنه اعلام کرنر نکرد.

دقیقه 11: ارسال خطرناک گرانت از جناح راست زمین را ایروینه و مکلارن نتوانستند تبدیل به گل کنند تا توپ به سمت مقابل برود و تبدیل به گل نشود.

دقیقه 12: سانتر نورامبوئنا از روی ضربه آزاد میانه زمین با ضربه سر محمود وادی در دستان رایان جای گرفت.

دقیقه 13: فشار حملات استرالیا روی دروازه فلسطین، دو کرنر برای کانگوروها به همراه داشت.


دقیقه 14: شوت آور مابیل به مدافعان فلسطین برخورد کرد و دفع شد.

دقیقه 24: نزدیک بود ضربه سر جکسون ایروینه روی ارسال توپ از کرنر سمت راست زمین، دروازه فلسطین را باز کند که برخورد توپ با بدن مصعب البطاط مانع از به ثمر رسیدن گل سوم استرالیا شد.

دقیقه 33: ارسال میلیگان از روی ضربه ایستگاهی و ضربه سر ایروینه از مقابل البهداری حاصلی به همراه نداشت و از روی دروازه فلسطین عبور کرد.

دقیقه 39: محمود وادی موفق نشد در محوطه جریمه به توپ برسد تا فلسطین نتواند روی یک ارسال دیگر از نورامبوئنا نتیجه بگیرد.

دقیقه 53: تاکتیک عجیب استرالیایی‌ها برای زدن ضربه آزاد، مدافعان فلسطین را فریب نداد و توپ بعد از برخورد به بازیکنان این تیم دفع شد.


دقیقه 54: پاس در عرض گرانت از جناح راست زمین نزدیک بود بعد از برخورد به پای عبدالله جابر وارد دروازه فلسطین شود، اما توپ به تیرک افقی اصابت کرد و با بدشانسی کانگوروها تبدیل به گل نشد.


دقیقه 54: بهیچ از پشت محوطه جریمه شوت‌زنی کرد که در راه ورود به دروازه فلسطین به مصعب البطاط برخورد کرد و به کرنر رفت.


دقیقه 55: ارسال بهیچ از جناح چپ زمین و ضربه سر ایروینه با کمترین فاصله از روی دروازه فلسطین به بیرون رفت.

دقیقه 62: شوت پای راست عزیز بهیچ به سمت دروازه فلسطین در دستان رامی حماده جای گرفت.

دقیقه 70: حمله جدی بازیکنان فلسطین حاصلی به همراه نداشت و با پاس به عقب محمود وادی، توپ به مدافعان استرالیا رسید.

دقیقه 84: ارسال خطرناک مابیل از سمت راست زمین را البهداری دفع کرد.


دقیقه 86: تک‌روی‌های مابیل از سمت راست زمین تا پشت محوطه جریمه فلسطین ثمری نداشت و توپ در اختیار رامی حماده قرار گرفت.

دقیقه 89: پاس گرانت و ارسال تند و تیز اکونومیدیس از سمت راست محوطه جریمه بعد از برخورد به دست مصعب البطاط به کرنر رفت.

در حاشیه



* محمد صالح، سامح مراعبه، یاسر اسلامی و پابلو براوو نسبت به بازی اخیرشان برابر سوریه در ترکیب حضور ندارند و جای خود را به شادی شعبان، محمود وادی، الکسیس نورامبوئنا و نظمی البداوی داده‌اند.


* جاش ریزدون، ماسیمو لونگو و رابی کروزه نسبت به بازی گذشته استرالیا، در ترکیب مسابقه امروز حضور ندارند و به جای آنها برت گرانت، کریس اکونومیدیس و جکسون ایروینه بازی می‌کنند.

اتفاق ویژه


قهرمان دوره گذشته جام ملت‌های آسیا که در دیدار اخیر دور جدید این رقابت‌ها برابر اردن شکست خورده بود، امروز بازگشت با شکوهی به جام ملت‌ها داشت و علاوه بر برتری مطلق در مالکیت توپ، کرنرها و ...، سه گل هم وارد دروازه فلسطین کرد تا دوباره خود را به‌عنوان یک مدعی اصلی قهرمانی جام معرفی کند.

جدول گروه B در پایان بازی های روز دوم