ایران خیلی قدبلند است ، نمی توانیم!

ایران خیلی قدبلند است ، نمی توانیم!

به گزارش "ورزش سه"، لی هوی کو، دستیار سابق تیم ملی ویتنام، به بررسی شرایط تیم پرداخته و آن را مورد آنالیز دقیقی قرار داده تا شکست های ویتنام در جام به دیدار اول محدود شود. شاگردان سئو در دیدار اول خود مقابل عراق، در دقایق پایانی بازی با ضربه ایستگاهی که به گل تبدیل شد، یک امتیاز را از دست دادند و نمایش بسیار خوبشان با شکست به پایان رسید. سرمربی ویتنام پس از بازی مدعی شد که قصد دارد نقاط ضعف تیم را برطرف کند. اما لی هوی، دقیقا از مشکلات تیم ملی ویتنام آگاه است.

خطاهای بی جا

او در این رابطه گفت:" معمولا اگر بازیکنان ویتنام اشتباهات سیستماتیک انجام دهند، آقای پارک مشکل را حل می‌کند. او نقاط ضعف تیم را به خوبی می‌شناخت و توانست از شر آنها خلاص شود. ضربات کاشته یا توپ‌های مرده گاهی روی اشتباهات تیمی به دست حریف می‌رسند. اینکه فون هونگ دوی در مقابل محوطه جریمه در حال دفاع  مقابل عراق بود، اشتباه بود و همین باعث شد که در فاصله 20 متری ضربه کاشته اعلام شود.  این اتفاق در دیدار مقابل مالزی هم رخ داده بود.
در حقیقت کارشناسان فوتبال ویتنام معتقدند که در رقابت های داخلی این کشور، داورها به سختی خطا اعلام می‌کنند و درگیری ها و برخوردهای شدید را هم سوت نمی‌زنند. ولی در دیدارهای ملی، داورهای بین المللی چنین درگیری هایی را سریعا خطا اعلام می‌کنند. این عدم آگاهی باعث شده که گاهی ویتنام از این بابت مجازات شود.

لی هوی ادامه داد:" اگر دقت کنید، پس از جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا، بازیکنان تیم ما اشتباهات کمتری داشتند زیرا ما وظایف یارگیری را به مهاجمان و هافبک‌ها سپرده بودیم. ولی وقتی اشتباهی رخ می‌دهد، باز هم نمی‌توان چیزی گفت، باید این مشکل را حل کرد."

کوتاه قد بودن بازیکنان

ویتنام در حالی پا به رقابت های جام ملت‌های آسیا گذاشته که با میانگین قدی 1.75، کوتاه ترین تیم جام به حساب می‌آید. دانگ ون لام، گلر ویتنام، قدبلندترین بازیکن تیم با 1 متر و 86 سانتی متر قد است. مربیان به خوبی از این ضعف آگاه هستند و در پی برطرف کردن مشکل. اگر نمی‌توان کاری در قبال این مسئله انجام داد، بازیکنان ویتنام باید به شکل دیگری آن را حل کنند. اشتباهات در این زمینه باید به حداقل برسد. ضربه ایستگاهی علی عدنان عراقی خیلی زیبا بود و البته می‌شد پیش از آن، جلوی این اشتباه را گرفت.


لی هوی ادامه داد:" در گوشه محوطه جریمه، بازیکنانی که قد بالاتری دارند باید دیگران را حمایت کنند. تروانگ که بلندترین بازیکن ماست سعی داشت بلند ترین بازیکن حریف را مهار کند. روی ضربات کاشته دروازه بان باید حمایت مدافعانش را حس کند و بسته به شرایط، روی این ضربات و کرنرها با سیستم 7-3 یا 6-4 بایستند. دیوار دفاعی نیز باید متشکل از بازیکنان بلندتر باشد.


هر تعویضی که انجام شد، مربی به بازیکنان توضیح می‌داد که چگونه باید بجنگند و چگونه حریف را کنترل کنند. این باعث می‌شد بازیکنان سریع در جریان بازی قرار بگیرند و با تیم هماهنگ شوند.دوی مان، وان هائو، انگوچ های و بوی تین دونگ بازیکنانی هستند که می‌توانند دیوار دفاعی را به بهترین شکل تشکیل دهند. بازیکنان باید پخته تر شوند و دقیقا بدانند چه زمان به تیم کمک کنند."