خبر جنجالی روز: مهاجم سابق رئال مادرید، زیر ذره بین بارسایی ها

خبر جنجالی روز: مهاجم سابق رئال مادرید، زیر ذره بین بارسایی ها

سایت رسمی فوتبالی- سران باشگاه بارسلونا در تلاش هستندتا در بازار نقل و  انتقالات زمستانی، مهاجم باتجربه ای را به رختکن تیمشان اضافه کنند. البته هنوز تصمیم قطعی دراین باره گرفته نشده؛ چرا که آنها باید فاکتورهای متعددی را مدنظر داشته باشند. اما واقعیت این است که آبی اناری ها در حال بررسی گزینه هایی هستند تا بتوانند آماده خرید باشند.

یکی از این گزینه ها، آلوارو موراتا، مهاجم سابق رئال مادرید است. سران باشگاه بارسا حتی حاضرند تا او را به صورت قرضی به خدمت بگیرند ولی درحال حاضر منتظر جمع بندی های نهایی برای تصمیم گیری هستند. آنها سوالاتی را دراین زمینه مطرح کرده اند ولی هنوز پیشنهادی رسمی را برای خرید آلوارو موراتا که مورد توجه تیمهای متعدد اروپایی است ارائه نکرده اند.

فاکتورهایی که بارسایی ها برای خرید یک مهاجم پست 9 مد نظر دارند، فراوان است. قبل از هر اقدامی بارسایی ها باید یکی از دو بازیکنشان که در بازار هستند را به تیم دیگری منتقل کنند: دنیس سوارز و منیر که در حال مذاکره با تیمهای دیگر هستند. دنیس پیشنهادی جذاب از آرسنال دارد که رقم آن از نظر بارسایی ها جذاب نیست ولی مذاکرات همچنان ادامه دارد. منیر هم ممکن است به زودی عازم سویا شود.

اگر بارسلونا موفق به واگذاری این دوبازیکن شود، شرایط اقتصادی بهتری برای جذب یک مهاجم میانی برای شش ماه باقی مانده را خواهد داشت. اما درهرصورت آنها نخواهند توانست تا پیشنهادی نجومی را ارائه دهند. رقم دستمزدهای پرداختی باشگاه کاتالان تا نزدیکی سقف مجاز پیش رفته و به همین خاطر هم هست که والورده این روزها بازیکنان جوانش را محک می زند که در صورت ناکامی در جذب یک مهاجم جدید به مشکل نخورد. او دمبله و مالکوم را برای بازی در پست 9 برگزیده ولی باید دید که در نهایت چه خواهد شد.

این روزها نگرانی هایی درمورد شرایط زانوی لوئیس سوارز وجود دارد و احتمال می رود که در طول ماه های آینده مدتی از میادین دور بماند و از همین رو است که سران بارسا تصمیم دارند تا مهاجم جدیدی را به خدمت بگیرند تا تیم در باقیمانده فصل به دردسر نیفتد. دراین میان، مدیران باشگاه بارسلونا، پیشنهادی درمورد جذب موراتا را دریافت کردند.

مهاجم سابق رئال مادرید قصد دارد تا به هر ترتیبی شده چلسی را ترک کند.او و خانواده اش به زندگی در لندن عادت نکرده اند و از سران باشگاه خواسته تا به او اجازه دهند تا به صورت قرضی به تیم دیگری منتقل شود تا در تابستان سر فرصت، درمورد آینده او تصمیم گیری شود. چلسی هم درصورتی با این پیشنهاد موافقت می کند که بتواند یک بازیکن جایگزین به جای موراتا خریداری کند.

این روزها مدیربرنامه های موراتا در لندن حضور دارد تا شرایط را برای جدایی قرضی او فراهم کند. سران باشگاه چلسی برای انتقال قرضی موراتا، رقم 3 میلیون یورو را درنظر گرفته اند که حدود نیمی از دستمزد سالانه اوست. البته که این رقم قطعا افزایش نیز خواهد یافت و طبیعتا تیمهایی که او را به صورت قرضی به خدمت می گیرند، خواهان قراردادن بندی در قرارداد به عنوان گزینه ای برای خرید قطعی او نیز خواهند بود.

تابه امروزتیمهایی مثل اتلتیکومادرید، سویا و بایرن مونیخ هم برای جذب موراتا ابراز تمایل کرده اند و بارسایی ها برای به خدمت گرفتن این مهاجم اسپانیایی کار راحتی نخواهند داشت.

آنها می دانند که زمان زیادی برای تصمیم گیری ندارند. اعضای کادر فنی باشگاه درعین حال چند گزینه دیگر را هم روی میز دارند که جذبشان به مراتب ساده تر از موراتا است. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا نهایتا موراتا عازم نوکمپ خواهد شد یا خیر.

6363