اسطوره ژاپنی بی خیال نمی شود؛ میورا وتمدید قرارداد با یوکوهاما درسن 51 سالگی

اسطوره ژاپنی بی خیال نمی شود؛ میورا وتمدید قرارداد با یوکوهاما درسن 51 سالگی

سایت رسمی فوتبالی- کازو میورا، فوتبالیست سابق تیم ملی ژاپن هنوز تصمیم به خداحافظی از دنیای فوتبال نگرفته و در سن 51 سالگی، قراردادش با باشگاه یوکوهامای ژاپن را تا سال 2019 تمدید کرده است.

اینطور به نظر می رسد که فوتبال کازویوشی میورا نقطه پایانی ندارد و دست کم برای یک سال دیگر نیز ادامه خواهد یافت.

سران باشگاه اف سی یوکوهاما هم با اعلام خبر تمدید قرارداد میورا ، این فرصت را برای این بازیکن ژاپنی فراهم کردند تا یک سال دیگر رکوردشکنی هایش را ادامه دهد.

میورا با گلزنی درسال 2017، رکورد استنلی متئو به عنوان مسن ترین فوتبالیست حرفه ای که موفق به گلزنی شده را به خود اختصاص داد. او هجده سال پیش و بعد از برگزاری 89 بازی ملی و زدن 55 گل برای سامورایی ها از فوتبال ملی خداحافظی کرده بود.


میورا بعد از تمدید قراردادش با یوکوهاما گفته:« من قراردادم را برای فصل 2019 تمدید کردم و ازتمام کسانی که همیشه از من حمایت می کنند، متشکرم.»

این فوروارد ژاپنی فوتبالش را درتیم سانتوس برزیل آغاز کرد و پس از آن هم سالها در باشگاه های برزیلی بازی می کرد و در دهه 1990 به فوتبال ژاپن بازگشت . او حالا تنها بازیکنی است که از زمان برگزاری اولین فصل جی لیگ (لیگ ژآپن) تا به امروز همچنان در دنیای فوتبال حضور دارد.

میورا درسال 1993 بهترین بازیکن سال آسیا شد ولی به رغم زدن 14 گل در مراحل مقدماتی جام جهانی 1998، در یک اقدام جنجالی برای همراهی تیم ملی کشورش دراین تورنمنت دعوت نشد. 

ادسون تاوارس، سرمربی برزیلی یوکوهاما در گفتگو با نیویورک تایمز گفته:« وقتی 51 ساله هستی، قدرتت را از دست می دهی و حفظ آمادگی فیزیکی خیلی سخت می شود. من با میورا صادقانه کار می کنم و هرزمان که امکانش باشد، از او در ترکیب تیم استفاده می کنم.»

خود میورا هم گفت:« من می خواهم رودرروی فوتبال پیش بروم و هر روز با تمام توان تمرین کنم.»

البته با توجه به شرایط سنی میورا، کار او در زمینه گلزنی هم سخت تر شده و او در یک سال اخیر موفق به گلزنی برای تیم باشگاهی اش نشده بود. میورادر ماه فوریه 52 ساله می شود و اگر درسال 2019 موفق به گلزنی شود، رکورد مسن ترین بازیکن حرفه ای دنیای فوتبال که به گل رسیده را به نام خودش ثبت خواهد کرد.

6363