په په: وقتی به رئال مادرید رفتم، آنجا قبرستان مدافعان بود

په په: وقتی به رئال مادرید رفتم، آنجا قبرستان مدافعان بود

سایت رسمی فوتبالی- په په مدافع پرتغالی دنیای فوتبال اخیرا به باشگاه پورتو پیوست. این مدافع باتجربه در سال 2007 با ترک پورتو با قراردادی 30 میلیون یورویی به رئال مادرید رفت و حالا یازده سال بعد، در سن 33 سالگی و بعد از تجربه تلخ حضور در بشیکتاش، به این تیم بازگشته است. 

او حالا در پورتو دوباره درکنار ایکر کاسیاس بازی خواهد کرد؛ دروازه بانی که په په ارتباط خوب و دوستانه ای با او دارد.

په په حالا در اولین گفتگویش به عنوان بازیکن جدید پورتو، مروری  بر کارنامه ورزشی اش داشته است. او درمورد انتقالش به رئال که در آن زمان از نظر خیلی ها دیوانگی بود گفت:« در آن زمان، رئال مادرید قبرستان مدافعان بود. تمام کسانی که به آن تیم می رفتند، نمی توانستد تا در تیم جا بیفته و بمانند. سران پورتو مرا برای این قضیه آماده کرده بودند. اما من ده فصل در رئال ماندم. مدافعان بزرگی به رئال آمدند ولی نتوانستند مثل من در تیم جا بیفتند.»


منظور په په مدافعانی مثل فابیو کاناوارو، گابریل هاینتزه و کریستوف متزلدر بود.

این مدافع پرتغالی درادامه گفتگویش با پورتو کانال، درمورد پیوستنش به پورتو درسال 2004، بعد از سه فصل حضور در ماریتیمو گفت:« من از ماریتیمو جدا شدم و به پورتو پیوستم. قبل از آن در یک جزیره زندگی می کردم و پیوستن به پورتو برایم یک تغییر اساسی بود. یادم می آید که در سال اول که در حال تطبیق یابی در پورتو بودم، خودم نبودم و تیممان هم اوضاع خوبی نداشت ولی در دو سال بعدی اوضاع فوق العاده بود.»

په په در مورد بازگشتش به پورتو و بازی کردن در کنار دوست قدیمی اش ایکر کاسیاس گفته:«دیدار دوباره من و ایکر خیلی خوب بود. از دیدن شادی ایکر در پورتو واقعا شاد بودم. وقتی من به رئال مادرید رفتم، برای او خیلی از پورتو می گفتم. ممکن است صحبتهای من در تصمیم گیری او برای انتقال به پورتو تاثیرگذار بوده. نمی دانم. ولی وقتی به پورتو بازگشتم، همان سوالی را از ایکر پرسیدم که در روز اول انتقالم به مادرید پرسیده بود. او در آن روز از من پرسید:" اسپانیای بلدی؟" و من به او گفتم که نه... حالا وقتی دوباره او را دیدم، از او پرسیدم که :"پرتغالی بلد است؟" و او به من گفت که متوجه می شود ولی رویش نمی شود که پرتغالی حرف بزند. و من به او پاسخ دادم که وضعش بهتر از زمانی است که من به رئال پیوسته بودم.»

6363