فان‌پرسی: نمی‌دانم مربی فوتبال می‌شوم یا نه؛ اما می‌خواهم بعد از فوتبال، مربی زندگی خودم باشم

فان‌پرسی: نمی‌دانم مربی فوتبال می‌شوم یا نه؛ اما می‌خواهم بعد از فوتبال، مربی زندگی خودم باشم

سایت رسمی فوتبالی – روبین فان‌پرسی در آستانه بازنشستگی قرار دارد و گفته می‌خواهد مربی زندگی خودش شود.

این بازیکن 35ساله فوتبالش را در فاینورد آغاز کرد و بعد به آرسنال، منچستریونایتد و سپس فنرباغچه رفت. او در ژانویه 2018 به فاینورد برگشت.

او که بهترین گل‌زن تاریخ تیم ملی هلند است می‌گوید شاید در پایان فصل از فوتبال خداحافظی کند: «من تعطیلات خوبی را در دبی گذراندم. 12 روز با دوستان و خانواده. نمانیا ویدیچ هم بود. او سه سال و نیم است که از فوتبال کناره‌گیری کرده است و به شکلی عالی گفت: وقتی بازنشسته می‌شوی، باید مربی زندگی خودت شوی. 

همه چیز برای بازیکنان از پیش آماده است. مربی تیم به آنها می‌گوید چه کنند. ما تنها بچه‌هایی هستیم که انگار از طرف مدرسه ما را به اردو می‌برند. پس از این دوران، باید مربی زندگی خودتان شوید. آیا زندگی سخت می‌شود؟ بله، اما من تلاش می‌کنم که امتحانش کنم.

من هیچ کار دیگری لازم نیست انجام دهم. من شنا خواهم کرد، پینگ‌پنگ بازی خواهم کرد، و به تنیس و فوتبال خواهم پرداخت. فرصت آن را دارم که به این فکر نکنم که به‌زودی مسابقه دیگری در راه است.»

او تصمیم نگرفته که مربی شود یا نه: «به نظرم مربی‌گری خوب است، اما من نمی‌دانم مربی شوم یا نه. اریک گوده، مدیر اتحادیه فوتبال هلند با من صحبت کرده و برنامه‌هایی برای مربی شدن من در نظر گرفته، اما هنوز تصمیم نگرفته‌ایم.»

فان‌پرسی در این فصل در 13 بازی در لیگ هلند 7 گل زده است. تیم مردان جیووانی فان‌برونکهورست در جدول سوم است.

8444