ژاوی آماده ورود به دنیای مربیگری از فصل آینده

ژاوی آماده ورود به دنیای مربیگری از فصل آینده

سایت رسمی فوتبالی- این روزها همه درمورد سرمربی آینده باشگاه بارسلونا صحبت می کنند و ابهامات زیادی درمورد ادامه حضور ارنستو والورده روی نیمکت مربیگری این تیم وجود دارد. طبق گزارش منتشره در روزنامه اسپورت کاتالونیا، سران بارسلونا می توانند از فصل آینده روی یکی از مهمترین بازیکنان تاریخ معاصر باشگاه حساب بازکنند. صحبت از ژاوی ارناندس در میان است که درحال حاضر با پیراهن السد قطر به میدان می رود.

طبق گزارش منتشره در روزنامه اسپورت، ژاوی در روز اول جولای، مدارک موردنیاز یوفا و اسپانیا برای آنکه بتواند در لالیگابه مربیگری بپردازد و درعین حال می تواند در سایر کشورها هم به مربیگری بپردازد.

روز 23 آوریل دوره مربیگری که ژاوی در آن شرکت خواهد کرد در فدراسیون فوتبال اسپانیا آغاز خواهد شد. و او با سپری کردن این دوره، دیپلم حرفه ای مربیگری که با نام یوفا پرو شناخته می شود را دریافت خواهد کرد. ژاوی دراین دوره ثبت نام کرده و در آن شرکت خواهد کرد.

دراین دوره، علاوه بر بخش تئوری، یک دوره عملی نیز دارد که حدود شش ماه به طول خواهدانجامید و بدین ترتیب ژاوی با سپری کردن این دوره از روز اول جولای قادر خواهد بود تا به مربیگری بپردازد.


ژاوی مدتی است که علاوه بر آنکه به عنوان بازیکن السد مشغول به کار است، در این باشگاه آموزشهایی را نیز می بیند و درکنار سرمربی تیم های پایه ای باشگاه مشغول به فعالیت است و این آموزش ها ممکن است درهنگام دریافت مدارک به کمکش بیاید.

در نتیجه، ژاوی ارناندس قصد دارد   تا به بارسلونا بازگردد وبا در اختیار داشتن مدارک مربیگری، می تواند از فصل 20-2019 به مربیگری بپردازد.

البته ممکن هم هست که این اتفاق به این سرعت رخ دهد. ژاوی که 17 سال پیراهن تیم اصلی بارسا را به تن می کرد، در ماه می سال گذشته قراردادش با السد را تا سال 2020 تمدید کرد.بدین ترتیب او پرونده کارنامه فوتبالی اش را در سن 40 سالگی خواهد بست. اما این احتمال وجود دارد تا او از سالهای آتی وارد دنیای مربیگری شود.

6363