گواردیولا: اگر حقه بزنی، چوبش را می خوری؛ وقت فکر کردن به شرایط چمن را ندارم؛ انتقال براهیم به رئال، گام بدی نبود

گواردیولا: اگر حقه بزنی، چوبش را می خوری؛ وقت فکر کردن به شرایط چمن را ندارم؛ انتقال براهیم به رئال، گام بدی نبود

سایت رسمی فوتبالی- بعد از برگزاری دیدار دوتیم منچسترسیتی و لیورپول در لیگ برتر شنیده می شد که مسئولان باشگاه سیتی از عمد چمن ورزشگاه اتحاد را کوتاه نکردند و بدین ترتیب چمن ورزشگاه بلندتر از حد معمول بود. 

حالا پپ گواردیولا در صحبتهایی اعلام کرده که چنین مسائلی مطرح نیست. در بازی پنجشنبه شب گل لروی سانه در نیمه دوم، به رکورد شکست ناپذیری لیورپول پایان داد و بدین ترتیب سیتی توانست تا فاصله اش را با لیورپول صدرنشین کمتر کند.

بعد از اتمام این بازی، برخی هواداران لیورپول اعلام کردند که چمن زمین ورزشگاه اتحاد، به کوتاهی همیشه نبوده و همین تاثیری منفی برروی سبک بازی تهاجمی لیورپول داشته. اما گواردیولا که ترجیح می دهد هرگز وارد این بازی ها نشود، در این رابطه گفته:« من دروازه بان نیستم و هرگز درخواستی برای بلندنگه داشتن چمن زمین نداشتم. اگر لیورپول می خواست سریع بازی کند، ما هم می خواستیم سریعتر بازی کنیم. پس هرگز چمن زمین را دستکاری نمی کنیم. ما همیشه تلاش می کنیم تا چمن را به خوبی آبیاری کنیم. اما اینجا به خاطر شرایط آب و هوا نیازی نیست؛ چون باران زیادی می بارد. اما من هرگز به این موضوعات تردیدی ندارم. من همیشه در طول عمر مربیگری ام تلاش می کنم تا زمین بهترین شرایط را برای هردوتیم داشته باشد.»

گواردیولا ادامه داد:« هرگز چنین حقه هایی برای چمن زمین به کار نمی گیرم. وقتی این مسائل رخ می دهد، نمی دانم بحث کارما است یا نه، ولی با انجام چنین حقه هایی، چوبش را می خوری. پس همیشه باید بهترین شرایط را برای حریف فراهم کنی و به فوتبال احترام بگذاری. این جزو قوانین ماست. برد در زمین چمن رقم می خورد و قوانین برای همه یکسان است.»

او در ادامه صحبتهایش گفت:« من هرگز با مسئول چمن ورزشگاه صحبت نمی کنم. خودم دغدغه های خودم را دارم تا اینکه بخواهم به چمن زمین فکر کنم. من همیشه به مسئولان چمن ورزشگاه اعتماد دارم و کارشان را قبول دارم. و سعی کردیم تا چمن بهترین شرایط را برای هر دو تیم داشته باشد. من هرگز به کسی زنگ نمی زنم تا بگویم که فلان کارها را انجام بدهید تا به حریف آسیب بزنیم. ما همیشه می خواهیم در شرایطی برابر با حریفان برای پیروزی نبرد کنیم.»

بخش بعدی صحبتهای پپ درمورد انتقال براهیم دیاز به رئال مادرید بود:« انتقال به رئال مادرید، گام بدی نیست. برای براهیم بهترین ها را آرزو می کنم. از رفتن براهیم ناراحت و ناامید نیستم و نمی خواهم که اگر بازیکنی دوست ندارد در تیم باشد، در تیممان بماند. اگر تصمیم او جدایی بود، نمی توانستیم او را نگه داریم. امیدوارم که براهیم در رئال فرصت مناسبی برای بازی کردن را بیابد؛ آنچه در سیتی برایش فراهم نشد. او پسرخوبی است.»

6363