تصادف رانندگی که ممکن بود تودیبو را از بارسا بگیرد

تصادف رانندگی که ممکن بود تودیبو را از بارسا بگیرد

سایت رسمی فوتبالی- ژان کلیر تودیبو مدافع فرانسوی تولوز که حالا رسما به بارسلونا پیوسته، زمانی که هشت سال ونیمه بود، تا یک قدمی مرگ پیش رفت.

درآن زمان او هنوز تصمیمش را نگرفته بود که فوتبال را به صورت حرفه ای دنبال کند و یا وارد ورزش جودو شود. یک تصادف رانندگی اتفاق تلخی بود که در آن سن گریبانگیر ژان کلیر شد و باعث شد تا پای چپش از چندین جا بشکند. همین تصادف رانندگی او را برای یک سال از دنیای فوتبال دورنگاه داشت و ممکن بود تا برای همیشه او را از ورزش حرفه ای دور کند. اما خوشبختانه ژان کلیر بهبود یافت و توانست یک فوتبالیست حرفه ای شود.

ژان کلیر تودیبو با یادآوری آن اتفاق تلخ گفته:« روز 24 ماه می سال 2010 بود. من تقریبا نه ساله بودم و قصد داشتم تا به باشگاه جودو بروم. داشتم از خیابان رد می شدم که یک ماشین به من زد.»

تصادف شدیدی بود و استخوان ساق و قوزک پای تودیبو از چند جا شکست. دیلان گرنچه، سرمربی آن زمان تودیبو در باشگاه تولوز هم در مورد آن دوره سخت گفته:« راستش را بخواهید، اصلا مطمئن نبودیم که او دوباره بتواند به دنیای فوتبال بازگردد. تودیبو برای یک سال نتوانست فوتبال بازی کند ولی همیشه اراده زیادی داشت و در آن زمان با وجود سن و سال کمش این را ثابت کرد.»

هشت سال و نیم بعد، تودیبو تبدیل به یکی از مدافعان موفق لیگ فرانسه شد. خیلی ها او را با رافائل واران مقایسه می کنند و حالا هم به بارسلونا پیوسته و تابستان آینده به جمع شاگردان والورده اضافه خواهد شد. این بازیکن جوان در ادامه صحبتهایش گفت:« هنوز زخمهای آن تصادف روی پای من دیده می شود. ولی این اتفاق تلخ دیگر به تاریخ پیوسته است.»

6363