اصرار رئال برای حفظ بیل، به قیمت از دست دادن امباپه تمام شد

اصرار رئال برای حفظ بیل، به قیمت از دست دادن امباپه تمام شد

سایت رسمی فوتبالی- روز بیست و چهارم جولای سال 2017 ودر اولین بازی رئال مادرید دراردوی پیش فصل، ژوزه مورینیو قبل از آغاز بازی رئال مادرید مقابل یونایتد، درتونل رختکن به گرت بیل گفت:« اگر حرفی نزنی (و از تمایلت برای ترک رئال نگویی)، نمی توانم تو را برای یونایتد بخرم» دوربین های خبری این صحنه را ضبط کردند.

بعد از آن و پیش از رویارویی رئال مادرید و یونایتد در سوپرکاپ اروپا، مورینیو گفت:« اگر بیل درجستجوی درهای خروج برنابئو بود، من در گوشه ای دیگر منتظرش می ماندم. ولی اگر در تیم بازی می کند، نشانه این است که برنامه اش ادامه حضور در مادرید است.» در ماه آگوست بود که فلورنتنیو پرس رئیس باشگاه مادریدی اعلام کرد که تصمیمی برای فروش بیل را ندارد.

آن زمان، فرصت ایده آلی برای رئال مادرید بود تا بیل را با قیمت مناسبی به فروش برسانند و همزمان برای خرید بازیکنی که در آن روزها زیرذره بین داشتند، دست به کار شوند: کیلیان امباپه. در آن زمان امباپه پدیده جوان باشگاه موناکو بود و مشخص بود که به زودی جای مسی و رونالدو را در دنیای فوتبال پرخواهد کرد. در آن هنگام پاری سن ژرمن هم برای خریداری او تلاش می کرد. در و دیوارهای اتاق امباپه پوشیده از پوسترهای الگوهای فوتبالی اش در رئال مادرید بود و خرید او برای رئال در آن شرایط، کار سختی به نظر نمی رسید.

اما نهایتا امباپه با قراردادی 180 میلیون یورویی به پاری سن ژرمن پیوست. در آن زمان برخی رسانه های اسپانیایی نوشتند که امباپه به این دلیل به رئال نپیوست که رقم حقوق درخواستی اش بالا بود (سالانه 12 میلیون یورو) و این رقم با توجه به سن و سال کمش، کمی بالا به نظر می رسید.


اما بعدها فوتبال لیکس در گزارشی به این نکته اشاره کرد که سران رئال مادرید در روز 20 جولای با مسئولان موناکو به توافق رسیده بودند که با پرداخت 180 میلیون یورو (شامل 30 میلیون یورو متغیر) این بازیکن جوان را مال خود کنند و این رقم با درنظر داشتن مالیات 34 میلیون یورویی ای که سران موناکو حاضر به پرداختش نبودند و رئالی ها پرداخت آن را گردن گرفته بودند، به 214 میلیون یورو می رسید.

اما امباپه ترجیح داد به پاریس برود و فلورنتینو پرس هم حاضر نشد تا بیل را از دست بدهد و او را درکنار بنزما و کریس درتیمش نگاه داشت. اما اگر پرس در آن زمان بیل را به یونایتد می فروخت و امباپه را به برنابئو می برد، شاید اوضاع برای تیمش به نحو دیگری دنبال می شد. 

حالا و درشرایطی که امباپه جوان در پاری سن ژرمن حسابی خوش می درخشد، قطعا کار پرس و باشگاه مادریدی برای خرید او به مراتب سخت تر از قبل خواهد بود و او باید مبلغ به مراتب بیشتری را برای جذب این بازیکن توانا روی میز بگذارد.

6363