وقتی مالک چلسی حاضر به خرید تاتنهام نشد: محله باشگاه از سیبری هم بدتر است

وقتی مالک چلسی حاضر به خرید تاتنهام نشد: محله باشگاه از سیبری هم بدتر است

سایت رسمی فوتبالی- رومن آبراموویچ، مالک باشگاه چلسی در سال 2003 این باشگاه را خریداری کرد. البته در آن زمان، او مدتها تردید داشت تا پولش را برای خرید کدام باشگاه سرمایه گذاری کند وتیم خاصی را انتخاب نکرده بود.

در کتاب the club توضیحاتی در این باره ارائه شده و روزنامه دیلی میل هم در گزارش خود به بازتاب آن پرداخته است. گویا در آن زمان آبراموویچ فقط می دانست که به دنبال خرید یک تیم در شهر لندن است ولی تصمیم قطعی اش را نگرفته بود. او در ابتدا به فکر خرید آرسنال افتاده بود ولی بانک سوئیسی یو.بی.اس، او را از خرید این باشگاه منصرف کرد و به او می گوید که این باشگاه فروشی نیست. در بخشی از این کتاب، صحبتهای دیوید دین، نایب رئیس آرسنال تا سال 2007 بازتاب یافته که او گفته بود که اگر در آن سالها، پیشنهادی برای خرید باشگاه می رسید، مدیران باشگاه، قطعا به بررسی آن می پرداختند.

بعد از آن بود که تاتنهام و چلسی، به عنوان گزینه های بعدی پیش روی آبراموویچ قرار گرفتند. اما او خیلی سریع خرید تاتنهام رااز بین گزینه هایش خارج کرد. در بخشی از این کتاب به این نکته اشاره شده که روزی آبراموویچ در حال رانندگی در اتوبان تاتنهام، در حوالی این ورزشگاه بوده که ناگهان گفته:« اینجا که بدتر از سیبری است.» و یک بار عبور از خیابانهای اطراف ورزشگاه تاتنهام، کافی بود تا نام این باشگاه هم از لیست آبراموویچ خارج شود.

او نهایتا با پرداخت 140 میلیون پوند باشگاه چلسی را خریداری کرد و چلسی در آن زمان حال و روز ایده آلی نداشت. اما درطول این سالها آبراموویچ توانسته تا تیمش را مبدل به یکی از قدرتهای فوتبال انگلیس نماید . چلسی در بازار نقل وانتقالات زمستانی با پرداخت 64 میلیون یورو کریستین پولیسیچ را خریداری کرد و در تابستان هم 80 میلیون یورو برای خرید کپا آریزابالاگا هزینه کرد.

در ماه های اخیر شنیده می شد که آبراموویچ به فکر فروش باشگاه افتاده است ولی گویا در طول این مدت پیشنهادی جذاب دریافت نکرده است.

6363