کارشناسی داوری: گل ختافه صحیح بود و نباید مردود اعلام می شد

کارشناسی داوری: گل ختافه صحیح بود و نباید مردود اعلام می شد

سایت رسمی فوتبالی – اگرچه دیدار دو تیم ختافه و بارسلونا با برد 1-2 تیم کاتالان به پایان رسید، اما کارشناسان داوری اسپانیا بر این باور هستند که نتیجه دیگری می بایست در این بازی رقم می خورد.

در دقیقه 10 بازی بود که ختافه توسط خایمه ماتا به گل رسید و کوادرا فرناندس، داور بازی گل ماتا را مردود اعلام کرد؛ اما تصمیم او برای مردود اعلام کردن گل ماتا اشتباه بود و گل مهاجم ختافه باید پذیرفته می شد.

داور این مسابقه با تصور اینکه در محوطه جریمه برروی لنگله خطایی انجام شده این گل را مردود اعلام کرد. اما ایتورالده گونزالس، داور سابق لالیگا و کارشناس داوری روزنامه آ.اس دراین رابطه اعلام کرد که داور در شرایطی به نشانه خطا برروی بازیکن بارسا سوت زد و گل را مردود اعلام کرد که یک برخوردساده اتفاق افتاده بود.


آندوخار اولیور، کارشناس داوری رادیو مارکا هم نظر مشابهی دارد و معتقد است برخورد میان آنخل و لنگله خطا نبود و درنتیجه گل ماتا نباید مردود اعلام می شد. 

در صورت پذیرفته شدن این گل، ممکن بود روند بازی به نحودیگری پیش برود و حتی در روند فعلی هم ختافه می توانست با کسب یک امتیاز از این بازی، زمین چمن را ترک کند.

6363