پیش بازی ایران - یمن / مصاف با بازنده همیشگی

پیش بازی ایران - یمن / مصاف با بازنده همیشگی

وبسایت رسمی فوتبالی – اولین بازی تیم ملی در جام ملتها مقابل حریفی است که باید برایش از عنوان بازنده همیشگی در قبال تیم کشورمان استفاده کرد.

به گزارش فوتبالی، شاگردان کارلوس کی‎روش امروز مقابل تیم 135 رنکینگ فیفا قرار میگیرد. تیمی که برای اولین بار جواز حضور در جام ملتها را بدست آورده و حداقل روی کاغذ حریف سختی برای تیم ملی کشورمان محسوب نمی‎شود.

سه باخت در چهار بازی: یمن در سال گذشته میلادی در چهار دیدار به میدان رفت. اولین دیدار این تیم در دور انتخابی جام ملتها مقابل نپال بود که یمن موفق شد حریفش را 1-2 شکست دهد و به جام ملتها برسد اما حریف امروز تیم ملی در هر سه دیدار بعدی‎اش که بازیهای دوستانه بوده اند شکست خورده. آنها با عربستان، امارات و سوریه بازی کردند که در هیچ کدام از این دیدارها نتوانستند گلی وارد دروازه حریفشان کنند.

آمار ضعیف جلوی ایران: تیمهای ملی ایران و یمن تا امروز 5 بار با یکدیگر بازی کرده اند که تیم کشورمان برنده هر 5 بازی بوده و موفق شد 18 گل به حریفش بزند و فقط یک گل از یمن خورده. اولین دیدار دو تیم مربوط به جام ملتهای 1976 بود که شاگردان حشمت مهاجرانی موفق شدند 8 گل به حریفشان بزنند. هت تریک مرحوم غلامحسین مظلومی در کنار دبل ناصر نورایی و گلهای علیرضا عزیزی و علیرضا خورشیدی باعث شد تیممان یمن را ببرد و نهایتا قهرمان آن دوره جام ملتها شود. آخرین باری هم که دو تیم با یکدیگر بازی کردند به بازیهای غرب آسیا در سال 2012 برمی گردد که تیم کی روش با نتیجه 1-2 حریفش را برد و امید نظری و یعقوب کریمی موفق شدند گلهای تیم ملی را به ثمر برسانند.

آمار تیم ملی در جام ملتها: به جز سه دوره اول جام ملتها، تیم کشورمان در سایر دوره های این تورنمنت حضور داشته. ایران در هر سه دوره ابتدایی حضورش در این تورنمنت قهرمان شد که آخرین آن مربوط به سال 1976 بوده. به جز آن سه دوره، تیم ملی هیچوقت نتوانسته به فینال برسد اما 5 بار به مرحله نیمه نهایی صعود کرده که 4 مقام سومی و یک مقام چهارمی در کارنامه تیم ملی دیده می شود.

1984