رفعتی:شاید هفته آینده پاسخ استفاده ازVAR را از فیفا بگیریم

رفعتی:شاید هفته آینده پاسخ استفاده ازVAR را از فیفا بگیریم

وبسایت رسمی فوتبالی - رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: احتمال دارد هفته آینده برد بین‌المللی که مسئولیت قانونگذاری در فوتبال را دارد پاسخ استعلام ما در مورد استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی را در لیگ برتر بدهد.

داود رفعتی در گفت و گو با  خبرگزاری فارس در مورد آزمایش دوم VAR   در یک بازی درون گروهی در تیم ملی جوانان گفت: آزمایش VAR   موفقیت آمیز بود و سیستم جدید عملکرد بهتری نسبت به سیستم اولی داشت. یک بار هم داور با استفاده از این سیستم و چک کردن تصاویر ویدئویی تصمیمش را تغییر داد. این سیستم البته هنوز جای پیشرفت و بهتر شدن دارد.

وی در مورد اینکه واقعا در نیم فصل دوم احتمال استفاده از VAR  فراهم می‌شود یا نه گفت: بله از این سیستم استفاده خواهیم کرد. البته نرم‌افزارهایش باید به روزتر شود.

رفعتی در مورد اینکه برد بین‌المللی که مسئولیت قانون گذاری در فوتبال را دارد مجوز استفاده از VAR  را به فوتبال ایران داد یا نه گفت:  در حال حاضر فیفا و برد بین‌المللی به دلیل تعطیلات سال نو میلادی تعطیل هستند و از دوشنبه آنها کارشان را شروع می‌کنند و تصور می‌کنم هفته آینده پاسخ استعلام ما در این مورد را دریافت کنیم.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در مورد اینکه مدرس کلاس داوران لیگ برتری چه کسی خواهد بود گفت: هنوز در این مورد تصمیم گیری نشده اما مدرس قطعا ایرانی خواهد بود.

1984