زیکو: درزمان خلقت پله، خدا تمام ویژگی های فوتبالی را درپله قرار داده بود؛ مسی هنوز به جایگاه مارادونا نرسیده

زیکو: درزمان خلقت پله، خدا تمام ویژگی های فوتبالی را درپله قرار داده بود؛ مسی هنوز به جایگاه مارادونا نرسیده

سایت رسمی فوتبالی- زیکو اسطوره فوتبال برزیل در صحبت هایی به مقایسه ستاره های فعلی دنیای فوتبال با اسطوره های اسبق این رشته ورزشی پرداخته است.

زیکو براین باور است که لیونل مسی در سطح بازیکنی مثل دیگو مارادوناست ولی پله را در جایگاهی بالاتر از این بازیکنان قرار داده است. لیونل مسی فصلی رویایی را با بارسلونا پشت سرمی گذارد وتابه اینجای فصل 15 گل برای تیم کاتالان در لالیگا به ثمر رسانده است.

مسی در طول سالهای حضورش در بارسا تمام افتخارات ممکن را با پیراهن این تیم کسب کرده و 5بار موفق به فتح توپ طلا شده است.

حالا زیکو اسطوره فوتبال برزیل در دهه های 1970 و 1980، براین باور است که مسی درآستانه رسیدن به جایگاه مارادونا قرار دارد. او در گفتگو با اومنی اسپورت گفته:« مسی در نزدیکی جایگاه مارادوناست. به نظر من نمی توان او را با پله مقایسه کرد. من هنوز هم مارادونا را در جایگاهی بالاتر از مسی می بینم. اما به نظرم پله تمام کیفیتها و ویژگی هایی که یک فوتبالیست باید داشته باشد را داراست. وقتی خدا پله را خلق کرد، تمام ویژگی های فوتبالی را در او قرارداد: سرعت، قدرت، تکنیک، توانایی شوتزنی، توانایی زدن ضربه سر و دریبلینگ. تمام هرآنچه هر فوتبالیستی باید داشته باشد.»

زیکو ادامه داد:« کمترکسانی را دیده ایم که مثل او بتوانند برای زدن ضربه سر بپرند. پله 170 سانتی متر قد دارد ولی ضرباتش فوق العاده است. او از هرنظر پیشرفت چشمگیری داشت و هر ویژگی ای که بتوانید دریک فوتبالیست ببینید، پله آن را در اختیار دارد.»

زیکو معتقد است که مسی هم از اکثر این ویژگی ها برخوردار است ولی ناکامی او درکسب موفقیت های بین المللی باعث شده تا درجایگاهی پایین تر از مارادونا قرار بگیرد:«مسی هم تقریبا همه چیز تمام است ولی او جامهایی که پله در جام جهانی کسب کرده را در ویترین افتخاراتش ندارد. این اهمیت زیادی دارد. به نظرم مارادونا کارهای زیادی برای تیمهای باشگاهی اش انجام داده؛ دقیقا مثل مسی. ولی مارادونا برای تیم ملی آرژانتین هم کارهای زیادی کرده او یک قهرمان جهانی است.»

او ادامه داد:« مارادونا همیشه، درزمانی که آرژانتین به رغم داشتن با کلی ستاره مدعی نبود، در تورنمنتهای بزرگ خوش می درخشید. فکر می کنم او مثل مسی در بارسا،  چنین اوضاعی نداشته. او جرارد پیکه، اینیستا، سوارس، ژاوی و نیمار را در کنارش نداشته.»


اولین بازی بارسلونا در سال 2019 میلادی، مصاف این تیم با ختافه در لالیگا خواهد بود.

6363