حمایت کریس رونالدو از تکنولوژی داوری ویدیویی: وار اشتباهات را حداقل می کند

حمایت کریس رونالدو از تکنولوژی داوری ویدیویی: وار اشتباهات را حداقل می کند

سایت رسمی فوتبالی- بعد از اتمام دیدار دو تیم یوونتوس و سمپدوریا که روز شنبه از سری بازیهای سری آ برگزار شد، کریستیانو رونالدو در گفتگو با خبرنگاران درموردتکنولوژی VAR اظهار نظر کرد. ستاره پرتغالی یووه که تا به امروز درمورد داوری ویدیویی بازیها اظهار نظر نکرده بود، روز شنبه از استفاده از تکنولوژی در دنیای فوتبال استقبال کرد و گفت:« آنالیز کردن تمام آنچه در مسابقات رخ می دهد کار سختی است.»

در این بازی کریس هردوگل تیمش را به ثمر رساند تا یوونتوس بتواند هر سه امتیاز این بازی سخت را مال خود کند. در دقایق پایانی بازی سمپدوریا به گل تساوی رسید ولی داور مسابقه بعد از بازبینی صحنه به ثمر رسیدن گل، آن را به خاطر آفساید بودن مردود اعلام کرد و در نتیجه یووه توانست هر سه امتیاز بازی را مال خود کند.

در پایان این مسابقه کریس رونالدو در مورد استفاده از تکنولوژی وار گفت:« از تکنولوژی وار خوشم می آید؛ چون اشتباهات را به حداقل می رساند.»

کریس اگرچه تا به امروز درمورد به کارگیری تکنولوژی در دنیای فوتبال صحبتی نکرده بود ولی بارها در جریان مسابقات نارضایتی اش رااز تصمیمات داور با بهره گیری ازتکنولوژی وار ابراز کرده بود؛ به عنوان مثال در جام جهانی 2018 ودر بازی پرتغال مقابل مراکش کریس معتقد بود که داور می بایست خطای یکی از بازیکنان مراکش برروی او را پنالتی می گرفته. اما داور بعد از تماشای صحنه جنجالی این بازی به این نتیجه رسید که کریس تمارض کرده و خودش را روی زمین انداخته.

در جریان بازی پرتغال مقابل ایران، داور دوبار از تکنولوژی وار استفاده کرد.یک بار داور خطای داخل محوطه جریمه برروی کریس را سوت نزد ولی با استفاده از تکنولوژی وار و بازبینی صحنه، یک خطای پنالتی به نفع پرتغال اعلام کرد و دقایقی بعد کریس یکی از بازیکنان ایران که بدون توپ درحال حرکت بود را زد ولی داور ، بعد از تماشای صحنه این برخورد تصمیم گرفت تا ستاره پرتغال را از زمین اخراج نکند. بعد از این بازیها، کریس درمورد تکنولوژی وار اظهار نظری نکرد.

به علاوه او در چند ماه ابتدایی حضورش درسری آ هم با وجودی که چند بار تکنولوژی وار در بازیهای یووه مورد استفاده قرار گرفته بود، ستاره پرتغالی نظرش را درمورد این تکنولوژی مطرح نکرد.اما حالا و درپایان بازی یووه- سمپدوریا رونالدودراین رابطه گفت:«برای داوران سخت است که بخواهند همه اتفاقاتی که در زمین چمن رخ می دهد را آنالیز کنند وباید به آنها اجازه داد تا در کمال آرامش کارشان را انجام دهند.»

رونالدو درادامه صحبتهایش درمورد شرایط یووه گفت:« ما در نیم فصل اول خیلی خوب بودیم. تقریبا در همه بازیها به پیروزی رسیدیم. ما تیمی منسجم هستیم ولی فصل طولانی است. الان باید تمرکزمان را حفظ کرده ودر کمال آرامش کار کنیم تا بتوانیم به اهداف بزرگمان برسیم.»

6363