پانزده نقل و انتقال برتر فصل 2018

پانزده نقل و انتقال برتر فصل 2018

سایت رسمی فوتبالی - در آستانه آغاز سال جدید میلادی سایت گل به بررسی مهمترین نقل و انتقالات صورت گرفته در فصل 2018 تا به این جای کار پرداخته است. 

به گزارش فوتبالی، در روزهای پایانی سال میلادی سایت معتبر گل تصمیم گرفته که 15 نقل و انتقال مهم فصل جاری فوتبال اروپا تا به این جا و پیش از باز شدن پنجره های نقل و انتقالات زمستانی را بررسی کند.

1. توماس لمار | از موناکو به اتلتیکو مادرید

هافبک سابق موناکو مشکلی با جدایی از موناکو در تابستان نداشت و اتلتیکو مادرید موفق شد در رقابت جذب این بازیکن پیروز شده و او را به خدمت بگیرد. او حالا یکی از بازیکنان مهم ترکیب تیم مادریدی به شمار می رود و انعطاف پذیری او باعث شده تا نه تنها در هر دو بال در زمین حضور داشته باشد بلکه در میانه زمین نیز به کار گرفته شود. 

2. دالی بلیند | از منچستریونایتد به آژاکس

در میانه دهه 1990 تیم آژاکس بازیکنان بی نظیری چون ادگار داویدس، پاتریک کلایورت و برادران دی بوئر را در اختیار داشت. نسخه 2018 آژاکس نیز کمی از این استعدادها را در اختیار دارد. بلیند 28 ساله نشان داده که می تواند با استفاده از تجربه خود به دی لیخت و فرانکی دی یونگ کمک کند و حضور درخشانی در این فصل داشته است. او در تمامی بازی های آژاکس در لیگ هلند و لیگ قهرمانان به میدان رفته و خرید 16 میلیون یورویی او از منچستر بسیار برای آژاکس مفید بوده است. 

3. آندره سیلوا | از میلان به سویا

میلان این روزها از انتقال سیلوا به سویا پشیمان است چرا که در گلزنی با مشکلات بسیاری مواجه است اما سویا از این فرصت نهایت استفاده را برد. این بازیکن پرتغالی با 8 گل زده آقای گل سویا در رقابت های لالیگا تا به امروز است و این آمار به سویا کمک کرده تا بالاتر از رئال مادرید در رده سوم قرار بگیرند. جانشین این بازیکن در میلان، هیگواین، تا به این جای فصل تنها 5 گل به ثمر رسانده است. 

4. ژائو موتینیو | از موناکو به ولووز

موتینیو پیش از این موفق شده بود قهرمانی در پرتغال را تجربه کند. این بازیکن 32 ساله عملکرد بسیار درخشانی پس از پیوستن به ولووز داشته است. او به تیم تازه وارد لیگ برتری کمک کرد تا جایگاه مطمئنی در نیمه جدول داشته باشد. او با عملکرد یکنواخت و خوب خود خیال این تیم را در اولین فصل بازگشت به سطح اول فوتبال انگلیس راحت کرده است. 

5. آندره گومز | از بارسلونا به اورتون

اورتون موفق شد در تابستان سال جاری آندره گومز را از بارسلونا خریداری کند. در حالی که لوکاس دینیه عملکرد قوی تری داشته اما این گومز است که در گودیسون پارک به چشم می آید. این بازیکن تیم ملی پرتغال در بارسلونا فرصت بازی چندانی نداشت اما در مرسی ساید به بازیکن اصلی ترکیب اورتون تبدیل شده که در نیمه بالایی جدول جایگاه مطمئنی دارد. 

6. کشیشتوف پیونتک | از کراکویا به جنووا

بسیاری این بازیکن را رابرت لواندوفسکی بعدی می دانند. اما یک چیز مشخص است و آن این است که بدون شک پیونتک بهترین خرید سال سری آ بوده است. جنووا تنها 4 میلیون یورو برای این بازیکن جوان پرداخت کرد و او تا به حال در 17 بازی 13 گل برای این تیم به ثمر رسانده است. حالا سوال این است که تا چه زمانی او در این سطح از آمادگی باقی خواهد ماند. بعضی از بزرگترین باشگاه های اروپا به دنبال جذب او هستند و این در حالی است که این بازیکن تنها 6 ماه قبل در یک تیم میانه جدولی برای کشور خودش بازی می کرد. 

7. آرتور | از گرمیو به بارسلونا

بازیکن آرژانتینی یکی از مهمترین بازیکنان گرمیو برای قهرمانی در لیبرتادورس 2017 بود. اما بارسا ظاهرا فراموش کرده بود که او برای تطبیق با فضای خشن لالیگا نیاز به زمان دارد. با این حال آرتور نیز خیلی سریع توانست بر فشارها غلبه کرده و با تیم هماهنگ شود و با استفاده از قدرت پاسکاری و آرامش در میانه میدان بارها با ژاوی مقایسه شود. این بازیکن 22 ساله می تواند در سالهای پیش رو خط میانی بارسا را تضمین کند. 

8. ژردان شکیری | از استوک به لیورپول

با وجود تمام درخشش های شکیری در لیورپول تا به حال، او به عنوان مردی شناخته می شود که کار مورینیو را در لیگ برتر به پایان رساند. بازیکن تیم ملی سوییس در دیدار برابر منچستریونایتد به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد و با دو گلی که به ثمر رساند باعث اخراج مورینیو از یونایتد شد. او در مجموع در این فصل برای تیم کلوپ 6 گل به ثمر رسانده و 3 پاس گل ارسال کرده که برای بازیکنی که گاهی خیلی دیر به عنوان بازیکن تعویضی به میدان می آید، آمار بسیار خوبی است. 

9. رودریگو | از ویارئال به اتلتیکو مادرید

او که در نوجوانی در آکادمی اتلتیکو مادرید موفق نشده بود، تابستان امسال بار دیگر برای اثبات استعداد خود به این تیم بازگشت. حالا به نظر می رسد که 20 میلیون پرداختی از سوی تیم سیمئونه برای این بازیکن بسیار منطقی بوده و رودریگوی 22 ساله موفق شده خیلی سریع به ترکیب اصلی تیم راه پیدا کرده و در هر دو جبهه لیگ قهرمانان و لالیگا به مادریدی ها کمک کند. 

10. فلیپه آندرسون | از لاتزیو به وستهام

وستهام برای خرید این بازیکن برزیلی 36 میلیون پوند پرداخت کرد و خیلی زود مشخص شد که ارزش او بسیار بیشتر از این مبلغ بوده است. آندرسون تا به حال 8 گل برای این تیم به ثمر رسانده و دو پاس گل نیز ارسال کرده تا یکی از اصلی ترین بازیکنان تیمش در هفته های اخیر در لیگ برتر باشد. 

11. پاکو آلکاسر | از بارسلونا به دورتموند

با توجه به عدم گلزنی این بازیکن در نیوکمپ، بسیاری از خرید این بازیکن توسط دورتموند شگفت زده شدند. از زمان حضور آلکاسر در آلمان، این مهاجم به همه نشان دادند که در اشتباه بودند و در 12 بازی بوندس لیگا 12 گل به ثمر رساند تا یکی از اصلی ترین دلایل حضور دورتموند در صدرجدول لیگ این کشور باشد و یکی از بهترین خریدهای فصل 2018 لقب بگیرد. 

12. کریستیانو رونالدو | از رئال مادرید به یوونتوس

توانایی های بی نظیر رونالدو بر کسی پوشیده نیست اما یوونتوس نیز وادار شد برای استفاده از این توانایی های مبلغ 100 میلیون یورو به رئال مادرید پرداخت کند. آمار گلزنی های کاپیتان تیم ملی پرتغال هنوز چندان درخشان نشده اما موفق شده در 18 بازی 12 گل به ثمر برساند که با توجه به حضور تازه در لیگ ایتالیا و زمانی که برای تطبیق با فضای جدید استفاده می شود، آمار خوبی به حساب می آید. هواداران یوونتوس نیز علاقه بسیاری به این بازیکن پیدا کرده اند. 

13. لوکاس توریرا | از سمپدوریا به آرسنال

بازیکن 22 ساله آرسنال استعداد خوب خود را در جام جهانی نشان داد و در طول این سال ها نیز وفاداری خود را به سمپدوریا ثابت کرده بود. با این حال او تصمیم گرفت به آرسنال بپیوندد و موفق شد در قلب خط میانی توپچی ها قرار بگیرد. توریرا در مجموع در 13 بازی لیگ برتر به صورت ثابت در ترکیب قرار داشته و دو گل و دو پاس گل نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده است. آنها در پی این هستند که سال آینده بار دیگر به لیگ قهرمانان بازگردند. 

14.  ژائو کانسلو | از والنسیا به یوونتوس

در حالی که انتقال کریستیانو رونالدو به تورین توجه همه را جلب کرده بود، یوونتوس یک بازیکن پرتغالی دیگر را نیز جذب کرد. کانسلو پس از انتقال از والنسیا به این تیم نمایش بسیار درخشانی داشت و خاطرات دنی آلوز را در سمت راست این تیم با عملکرد خوب خود زنده کرد. 

15. آلیسون بکر | از رم به لیورپول

لیورپول که همیشه به داشتن دروازه بان های نه چندان مطمئن معروف بود، این بار برای جذب یک دروازه بان تراز اول خرج زیادی کرد. آلیسون با قراردادی به ارزش 65 میلیون پوند از رم به لیورپول پیوست و خیلی زود خود را به عنوان یکی از بازیکنان وفادار آنفیلد معرفی کرد. تیم کلوپ با حضور این دروازه بان برزیلی در درون دروازه خود تا به حال تنها 7 گل دریافت کرده تا با اختلاف یکی از بهترین خط دفاع های لیگ برتر در این فصل باشد. 

1070