اینیستا: دیدگاه فوتبالی در ژاپن متفاوت است؛ ویا امتیاز مثبتی برای تیم ماخواهد بود

اینیستا: دیدگاه فوتبالی در ژاپن متفاوت است؛ ویا امتیاز مثبتی برای تیم ماخواهد بود

سایت رسمی فوتبالی- آندرس اینیستا ستاره اسپانیایی باشگاه ویسل کوبه ژاپن برای سپری کردن تعطیلات سال نوی میلادی به اسپانیا بازگشته و بعد از اتمام لیگ ژاپن مدتی را در سرزمین مادری اش  سپری خواهد کرد. او امروز درنوکمپ به تماشای بازی بارسلونا می نشیند و در گفتگوی اختصاصی با روزنامه موندو دپورتیوو شرکت کرده و از مسائل مرتبط با دنیای فوتبال صحبت نموده. این گزیده ای از صحبتهای اینیستاست:

*دربارسلونا خوش می گذرد؟

بله از این روزها حسابی لذت می برم. انگیزه های زیادی داشتم تا به اینجا برگردم. چون اگرچه چند ماه خیلی زیبا را در ژاپن سپری کردیم، اما ماه های فشرده و سختی بودند و دوست داشتم تا به خانه برگردم و خانواده را ببینم. حالا از تعطیلات سال نو لذت می بریم واستراحت می کنیم

*درفصل جدید لیگ ژاپن، داوید ویا را در رختکن تیمتان درکنار خودت خواهی دید. چطور او را برای پیوستن به ویسل کوبه متقاعد کردی؟

او خودش هم در فکر اعمال تغییراتی در زندگی بود. او می داند که من آنجا هستم ولی با افراد بیشتری هم آشنا شده و می داند که در ژاپن به او خوش خواهد گذشت. امسال کار را از صفر آغاز خواهیم کرد. او برای تیم گلهای زیادی خواهد زد و با کیفیتی که دارد، می تواند امتیاز مثبت و خوبی برای تیممان باشد.

*از نظر فردی خوشحالی که ویا را در تیمتان خواهید داشت؟

قطعا. پروسه تطبیق یابی کمی طول می کشد و اگر بازیکن آشنایی درکنارت باشد که چه بهتر. من و ویا مدتها کنار هم بازی کرده ایم و حضور او درتیم، یک گارانتی بزرگ برای من و تیممان است. حالا ما می توانیم برای فتح تمام جامهای مهم بجنگیم.

*پتانسیل فوتبال ژاپن را چطور می بینی؟

واقعا سورپرایز شده ام. خیلی خوب است. برای رویارویی با برخی حریفان باید در بالاترین سطح ممکن باشی؛ در طول تمام بازی، ثانیه ای متوقف نمی شوند و  جدی بازی می کنند. دیدگاه فوتبال در ژاپن متفاوت است.همگی حسابی در رفت و آمد هستند و خیلی سریع توپ را به مرکز زمین پاس می دهند.

*اوضاع دوستان سابقت در بارسلونا را چطور دیدی؟

زمان زیادی سر جلسه تمرینی بارسا نبودم ولی خوب بودند. آنها مثل همان زمانی بودند که من در تیم بودم. این فصل همه چیز برای بارسا خوب پیش می رود. آنها درسطح همیشه هستند و اهداف همیشگی را دنبال می کنند.

6363