آرسنال 3-1 برنلی؛ برد شیرین در روز بازگشت اوزیل

آرسنال 3-1 برنلی؛ برد شیرین در روز بازگشت اوزیل

به گزارش "ورزش سه"، توپچی های لندن که در دو بازی اخیر خود در لیگ و جام اتحادیه شکست خورده بودند، امروز به نوعی محکوم به پیروزی برابر برنلی رده هجدهمی بودند. برنلی که فصل گذشته تیمی شگفتی ساز لقب گرفت، امسال شرایط بغرنجی را تجربه می کند.

آرسنال بازی را بهتر شروع کرد و دقیقه  دوم روی شوت نایلز از سمت راست می توانست به گل برسد اما جو هارت موفق به مهار این توپ شد.

میهمان یک دقیقه بعد واکنش نشان داد. بارنز پاس خوبی برای وستوود مهیا کرد اما ضربه او از داخل محوطه جریمه با اختلافی اندک راهی اوت شد.

دقیقه 7 بازی ژاکا با شوتی از راهی دور شانس خود برای گلزنی را امتحان کرد اما گلر برنلی درازکش توپ را در اختیار خود گرفت. کمی بعد ال ننی در شلوغی درون محوطه جریمه شانس گلزنی داشت اما مدافعان برنلی توپ را از دهانه دروازه دور کردند.

دقیقه 14 سرانجام آرسنال مزد برتری خود را گرفت. همه چیز با حرکت خوب اوزیل شروع شد. او با پاس عمقی به گوشه محوطه جریمه، کولاسیناچ را صاحب توپ کرد و این بازیکن بلافاصله توپ را به اوبامیانگ رساند تا ضربه دقیق این بازیکن به تور دروازه برسد و میزبان پیش بیفتد. مثلث دیدنی اوزیل، کولاسیناچ و اوبامیانگ، در نهایت به یک گل زیبا برای آرسنال ختم شد.

پس از این گل برنلی جلو کشید اما توپچی ها به خوبی توانستند کنترل توپ و میدان را تا انتهای نیمه در اختیار داشته باشند. در اواخر نیمه درگیری بین بارنز و سوکراتیس در نوع خود جالب توجه بود که داور با یک کارت زرد به قائله خاتمه داد.

نیمه اول با همان یک گل به سود آرسنال به اتمام رسید.

سه دقیقه پس از شروع نیمه دوم، آرسنال فاصله را به دو گل افزایش داد.

 لاکازت از پشت محوطه جریمه توپ را به اوبامیانگ رساند که در سمت راست و درون محوطه جریمه بدون محافظ و تنها بود. یک کنترل خوب و شوت زیر طاقی ستاره گابنی گل دوم توپچی ها را به دنبال داشت. 

برنلی دقیقه 63 فاصله را به یک گل کاهش داد. روی اشتباه مدافعان آرسنال، لانگ درون محوطه جریمه صاحب توپ شد و توپ را به بارنز رساند و شوت سرضرب او دور از دستان لنو وارد دروازه شد.

برنلی که بازی را در دست گرفته بود دقیقه 70 فرصت خوبی برای به تساوی کشیدن بازی پیدا کرد. کورک پاس خوبی از وودز دریافت کرده اما ضربه او از گوشه محوطه جریمه با اختلافی اندک راهی اوت شد.

دقیقه 87  کولاسیناچ یک سانتر تند و تیز را به درون محوطه جریمه برنلی ارسال کرد. توپ به پای مدافع برنلی برخورد کرد و از دروازه بان هم گذشت اما هیچکس از آرسنالی ها حضور نداشت تا ضربه نهایی را بزند و دروازه خالی را باز کند.

بازی به دقیقه 90 رسید و داور 5 دقیقه وقت اضافه اعلام کرد. ثانیه هایی بعد توپچی ها به گل سوم رسیدند.

این گل روی حرکت فوق العاده اوزیل به ثمر رسید. او با تکنیک و حرکات فریبنده اش مدافعان برنلی را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشت ولی ضربه نرم او پس از برخورد به مدافع برنلی به ایووبی رسید تا او هم از زاویه ای تقریبا بسته توپ را به گوشه مخالف بزند و برتری آرسنال قطعی شود.

در نهایت این بازی با پیروزی 3-1 آرسنال به اتمام رسید و توپچی ها با چلسی در رده چهارم هم امتیاز شدند.