جملات جذاب مستند بارسای پپ: گواردیولا جلوتر از زمان خودش زندگی می کرد

جملات جذاب مستند بارسای پپ: گواردیولا جلوتر از زمان خودش زندگی می کرد

سایت رسمی فوتبالی- بعد از پخش مستند «توپ را بگیر؛ توپ را پاس بده» که به بررسی رازهای موفقیت بارسلونا زیر نظر پپ گواردیولا پرداخته، گزارشهای مختلفی در مورد این برنامه روی وب سایتهای خبری رفت. اما در این گزارش خاص قصد داریم تا جذاب ترین جملات این مستند تماشایی را برای شما بازتاب دهیم. در این مستند به عملکرد پپ گواردیولا در طول 4 فصل حضورش در باشگاه کاتالان بین سالهای 2008 تا 2012 پرداخته شده است. در این مستند، ستاره های آن وقت بارسلونا از ژاوی، اینیستا، آبیدال و پویول گرفته تا دانی آلوس ، پیکه، اتوئو، تیری آنری، ویکتور والدس و لیونل مسی به اظهار نظر پرداخته و درمورد اوضاع حاکم بررختکن تیمشان در آن دوره طلایی صحبت کرده اند. این جذاب ترین جملات این برنامه مستند است:

درباره سبک بازی بارسلونا

*مایکل کریک (بازیکن سابق منچستریونایتد): اگر بخواهم پای تلویزیون به تماشای یک مسابقه فوتبال بنشینم و بارسلونا بازی داشته باشد، همیشه بازی بارسا را برای تماشا کردن انتخاب می کنم. راستش آنها بیش از حد خوب هستند.

*تیری آنری (بازیکن سابق بارسلونا): وقتی مردم به دنبال تماشای سبک بازی کردن تیمتان هستند و نه تماشای بردنتان،   می دانی که کار خاص و ویژه ای انجام می دهید.

* پپ گواردیولا(سرمربی سابق بارسا): فکر می کنم ما مردم را احساساتی می کنیم. این دیدگاه من در طول این سالها بود که مردمی که بازیهای مارا تماشا می کنند، واقعا لذت می برند.


درباره پپ گواردیولا:

*خوان لاپورتا (رئیس سابق باشگاه بارسلونا): پپ گواردیولا در یکی از اولین جلسات دیدارهایمان به من گفت:"اگر مرا در جایگاه سرمربیگری تیم قراردهی، تمام جامها را فتح خواهم کرد."»

*ساموئل اتوئو (بازیکن سابق بارسلونا): از نظر تاکتیکی، پپ بهترین سرمربی دنیاست. او فوتبال را بهتر از هر فرد دیگری تعبیر می کند.

*تیری آنری: پپ جلوتر از زمانش زندگی می کرد. او آینده این ورزش است و امیدوارم که هیچ چیز تغییر نکند

درباره مسی

*ساموئل اتوئو (خطاب به پاتریک ویرا قبل از جام خوان گامپر): امروز تو مقابل جوانی بازی می کنی که در آینده تاریخ ساز خواهد شد. او طوری کار می کند که اینطور به نظر می رسد که انگار ماهایی که قبل از او فوتبال بازی می کردیم، هیچ چیز از فوتبال نمی دانیم.

*فابیو کاپلو (سرمربی سابق رئال مادرید): من این شانس را داشتم که مقابل پله و کرویف فوتبال بازی کنم. بازی کردن مارادونا را تماشا کرده بودم. این افراد تفاوتهایی را درتاریخ این ورزش رقم زدند ولی امروزه هیچ کسی مثل مسی وجود ندارد. او غیرممکن را ممکن می کند.

درباره رئال مادرید:

*دانی آلوس (مدافع سابق بارسلونا): برد 0-5 مقابل رئال فوق العاده ترین بازی ای بود که درطول مدت حضورم در بارسا برگزار کردم

*ژاوی (درمورد باخت 1-4 مقابل رئال در سانتیاگو برنابئو): این یکی از بدترین شبهای کارنامه ورزشی من، پویول و سایربازیکنان تیم بود

*ژاوی : از برد 6-2 مقابل رئال به شدت لذت بردم. از فکر کردن به این بازی هنوز هم حس می کنم درحال مردن هستم

*جرارد پیکه: رئالی ها فوتبال را به خارج از زمین کشیدند. هر کنفرانس خبری و هر مصاحبه... آنها در هر بازی حسابی تحریک آمیز کار می کردند.


6363