بازیکن جدید بارسا در ژانویه: موسی واگه

بازیکن جدید بارسا در ژانویه: موسی واگه

سایت رسمی فوتبالی- ارنستو والورده سرمربی باتجربه بارسلونا آنچه تا چندی پیش یک راز به نظر می رسید را فاش کرده است. موسی واگه بازیکن جناحی و سنگالی تیم پایه ای بارسلونا که متولد سال 1998 است، از روز اول ژآنویه قادر خواهد بود تا در تیم اصلی بارسا به میدان برود.

واگه رکورد جالب توجهی را به نام خود دارد و او جوان ترین بازیکن آفریقایی تاریخ است که موفق به گلزنی در ادوار مختلف جام جهانی شده است. این بازیکن سنگالی از تیم کاس اوپن بلژیک به تیم پایه ای بارسلونا منتقل شد و با وجودی که راست پاست، ولی می تواند در هر دو سوی زمین بازی کند.  با توجه به مصدومیت فعلی سمدو و سرخی روبرتو و بی جانشین بودن آلبا در رختکن بارسا، این امکان خوبی برای ارنستو والورده خواهد بود تا در مواقع لزوم این بازیکن را به تیم اصلی آورده و از توانایی هایش بهره ببرد.

قرارداد فعلی واگه با بارسلونا تا سال 2023 اعتبار دارد و مبلغ ذکر شده در بند جدایی زودهنگام او 100 میلیون یورو است. البته او برای آنکه بتواند شرایط بازی در لالیگا را پیدا کندو مدارکش توسط مسئولان لیگ اسپانیا ثبت شود، مجبور شد تا چند ماهی صبر کند. البته او در طول این مدت در تیم پایه ای بارسا به میدان رفت و والورده در این فکر است که در بازیهای جام حذفی از او بهره ببرد. البته این سرمربی باتجربه، به او قول صد درصد نداده است ولی به نظر می رسد که این جوان 20 ساله در طول فصل برای دقایقی هم که شده فرصت بازی کردن در ترکیب تیم کاتالان را خواهد یافت.

6363