به بهانه تولد 20 سالگی امباپه؛ مسی، رونالدو و کریس وقتی همسن امباپه بودند، چه می کردند

به بهانه تولد 20 سالگی امباپه؛ مسی، رونالدو و کریس وقتی همسن امباپه بودند، چه می کردند

سایت رسمی فوتبالی- کیلیان امباپه روز پنجشنبه بیست ساله شد. این در حالی است که این بازیکن جوان، در سن 19 سالگی افتخارات متعددی از جمله فتح جامهای قهرمانی با پی.اس.جی و قهرمانی در جام جهانی با تیم ملی فرانسه را چشید. او بهترین بازیکن جام جهانی روسیه شد و جایزه کوپا، که به بهترین بازیکن جوان تعلق می گیرد را هم مال خودش کرد. امباپه حالا و در شروع بیست سالگی اش رکوردهای مختلفی را به نام خودش ثبت کرده و به علاوه رکوردهای تازه ای را هم می شکند.

خیلی ها معتقدند که او به زودی جای کریس رونالدو و مسی را در دنیای فوتبال خواهد گرفت. اما سوالی که دراینجا مطرح است این است که ستاره های دهه های اخیر دنیای فوتبال وقتی سن وسال فعلی امباپه را داشتند (درسن بیست سالگی) چه موفقیت هایی کسب کرده بودند:

*رونالدوی برزیلی: رونالدوی برزیلی در سن 20 سالگی از آیندهوون به بارسلونا پیوسته بود و با زدن 55 گل در 57 بازی در فوتبال هلند، یک قهرمانی در جام حذفی فوتبال این کشور را در ویترین افتخاراتش می دید. او در جام جهانی 1994 اگرچه برای تیم ملی کشورش بازی نکرد، اما توانست با برزیل قهرمان دنیا شود. البته او در بازیهای مقدماتی جام جهانی حضور یافته بود و درآن مرحله 3 گل برای سلسائو به ثمر رسانده بود.

*لیونل مسی: لئو مسی آرژانتینی در سن بیست سالگی بازیکن ثابت ترکیب اصلی بارسا بود و عنوان جوانترین گلزن تاریخ باشگاه را مال خود کرده بود. او در سن بیست سالگی دو قهرمانی در لالیگا ویک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپای سال 2006 را در ویترین افتخاراتش می دید؛ در جام جهانی 2006 آلمان بازی کرده بود و در 14 بازی ملی، 4 گل زده بود.

*کریس رونالدو: رونالدو وقتی سن و سال فعلی امباپه را داشت و بیست ساله بود، در منچستریونایتد خوش می درخشید. اودر بیست سالگی قهرمانی در جام حذفی انگلیس را تجربه کرده بود و 18 بازی ملی برای پرتغال برگزار نموده بود و 7 گل ملی زده بود. او یکی از بازیکنان تیم ملی پرتغال در فینال تلخ یورو 2004 که با باخت پرتغال میزبان مقابل یونان همراه بود، به شمار می رفت.

6363