والدس و مرور روزهای ابتدایی بارسا با گواردیولا : با اولین توضیحات پپ، فکر کردم او واقعا دیوانه است!

والدس و مرور روزهای ابتدایی بارسا با گواردیولا : با اولین توضیحات پپ، فکر کردم او واقعا دیوانه است!

سایت رسمی فوتبالی- ویکتور والدس دروازه بان سابق بارسلونا در بخشی از مستندی که اخیرا در مورد تاثیر پپ گواردیولا در باشگاه بارسلونا ساخته شده در مورد این سرمربی اسپانیایی به صحبت پرداخته.

 در این مستند که «توپ را بگیر؛ توپ را پاس بده» نام دارد، برخی از شاگردان اسبق گواردیولا در بارسا به آنالیز سبک مربیگری او پرداخته اند. ویکتور والدس دروازه بان سابق تیم کاتالان هم صحبتهای جالب توجهی را مطرح کرده و گفته:« بعد از انتصاب گواردیولا به سمت مربیگری بارسا، اولین گفتگویی که با او داشتم در نوکمپ و در دفتر او بود.  او یک تخته سیاه و دو سکه پلاستیکی در دستش داشت که در یک خط قرار و درکنار دروازه قرار داشتند. پپ از من پرسید:"می دانی این دو چه هستند؟ در بین بازیکنان؟" من گفتم که نه، و خود پپ ادامه داد:" خب مدافعان هستند"... اصلا نمی دانستم که در مورد چه چیزی صحبت می کند و به نظرم می رسید که یک نفر با یک زبان دیگری حرف می زند. پپ به من گفت:"من می خواهم که وقتی تو صاحب توپ می شوی، مدافعان اینجا باشند" .. من با خودم فکر کردم:"او دیوانه است" و پپ ادامه داد:" تو توپ را به آنها پاس می دهی و از آنجا بازی را شروع می کنیم."»

والدس در ادامه صحبتهایش گفت:« من همچنان فکر می کردم که پپ دیوانه شده است. ولی از آنجا که خودم هم کمی دیوانه هستم، تدریجا سعی کردم حرفهایش را بفهمم و از او پرسیدم:" مدافعانی که آنجا بازی می کنند، باید توپ را بخواهند وباید شهامتش را داشته باشند." و پپ به من توضیح داد:"خیالت راحت باشد، مسئولیت این کار با من.. مدافعان توپ را از تو طلب خواهند کرد".. و از همانجا بود که همه چیز شروع شد.»

در طول سالهای حضور والدس در بارسا، او یکی از مهره های ارزشمند تیم کاتالان به ویژه در دوران مربیگری پپ گواردیولا و در مسیر کسب جامهای قهرمانی بود. 

6363