جستجوی نافرجام بارسایی ها برای یافتن جانشین پویول و 137 میلیون یورو هزینه برای خرید 7 بازیکن

جستجوی نافرجام بارسایی ها برای یافتن جانشین پویول و 137 میلیون یورو هزینه برای خرید 7 بازیکن

سایت رسمی فوتبالی- از زمانی که کارلس پویول تصمیم به ترک باشگاه بارسلونا گرفت، سران این باشگاه در طول سالها تلاش زیادی کرده اند تا بتوانند با جذب یک مدافع خوب و توانا جای خالی پویول را در ترکیب تیمشان پر کنند. از آن زمان تا به امروز 7 مدافع به تیم کاتالان پیوسته اند ولی هنوز کسی نتوانسته جانشین شایسته ای برای پویول باشد.

شاید بتوان گفت که با جدایی پویول از بارسا، خط دفاع تیم کاتالان یتیم شده و تمام تلاشهای مدیران باشگاه بارسلونا برای حل این مشکل بی فایده بوده است.

آنها در تابستان سال 2014، متئو، اومتیتی و توماس فرمالن را به خدمت گرفتند. متئوی سن و سال دار با قراردادی 20 میلیون یورویی از والنسیا خریداری شد و فرمالن هم با قراردادی 19 میلیون یورویی از آرسنال به بارسا پیوست. از بین این سه بازیکن، اومتیتی عملکرد به مراتب بهتری در تیم بارسا داشت و هرزمان که مصدومیتها به او امان داده، او توانسته عملکرد نسبتا قابل قبولی در ترکیب تیم به نمایش بگذارد و به نظر می رسد که 25 میلیون یورویی که بارسا برای خرید او هزینه کرده، چندان بی فایده نبوده است.

مدیران بارسا بازیکنی به نام مارلون را خریداری کردند تا فوتبالش را درتیم پایه ای بارسا دنبال کرده و تدریجا به تیم اصلی منتقل شود. آنها برای خرید این بازیکن برزیلی 5 میلیون یورو هزینه کردند ولی او تنها یکی دوبازی برای تیم اصلی برگزار کرد و نهایتا عازم ساسولو شد.

آنها در بازار زمستانی فصل قبل یری مینا را به بندر بارسلونا بردند. این مدافع کلمبیایی یکی از خریدهای جنجالی سالهای اخیر بارسا بود ولی عملکرد او فاصله زیادی با چیزی که از او توقع می رفت داشت و درنتیجه 11 میلیون یورویی که بارسایی ها برای خرید او پرداخت کردند، مثمر ثمر واقع نشد. چند ماه بعد از انجام مراسم معارفه یری مینا در نوکمپ، او چمدانهایش را بست و به اورتون پیوست.

بعد از آن، سران بارسا برای خرید لنگله وارد عمل شدند و 37 میلیون یورو برای خرید این مدافع فرانسوی هزینه کردند که البته او گزینه قابل اعتمادی به نظر می رسد و درکنار جرارد پیکه بازیهای قابل قبولی را ارائه می دهد.

درنهایت و با مصدومیت فرمالن و اومتیتی، سران باشگاه بارسلونا تصمیم گرفتند تا موریوی کلمبیایی را به صورت قرضی و با مبلغ 2میلیون یورو از تیم والنسیا به خدمت بگیرند. بدین ترتیب موریو تا پایان فصل در اختیار والورده خواهد بود و در صورتی که بتواند نمایش قابل قبولی درجمع آبی اناری ها داشته باشد، سران بارسا شانس خریداری او را نیز خواهند داشت.

در طول این سالها، بارسلونا 137 میلیون یورو برای یافتن جانشینی ایده آل برای کارلس پویول هزینه کرده ولی هیچ بازیکنی نتوانسته جای خالی کاپیتان پویول را درترکیب تیم بارسا پر کند و خلاء او بیش از پیش احساس می شود؛ در بین تمام مدافعانی که برای پرکردن جای پویول به نوکمپ آمده اند، تنها اومتیتی و لنگله توانسته اند نمره قبولی کسب کنند و فقط مصدومیتهای پی درپی مانع از موفقیت هرچه بیشتر آنها درتیم کاتالان شده. 

6363