مودریچ: به خاطر قد کوتاهم همه می گفتند که در فوتبال موفق نخواهم شد؛ خیلی سختی کشیدم تا بقیه بفهمند که فوتبال فقط گلزنی نیست

مودریچ: به خاطر قد کوتاهم همه می گفتند که در فوتبال موفق نخواهم شد؛ خیلی سختی کشیدم تا بقیه بفهمند که فوتبال فقط گلزنی نیست

سایت رسمی فوتبالی- لوکا مودریچ ستاره کروات باشگاه مادریدی، گفتگویی را با شماره ژانویه مجله GQ انجام داده است. برنده توپ طلای سال 2018، در این گفتگو به مرور سالی رویایی که سپری کرده و با فتح جوایز متعدد به پایان رسیده، پرداخته است. 

مودریچ در بخشی از این گفتگو گفته:« احساس خوشبختی می کنم که مردم در نهایت مرا به خاطر آنچه در کارنامه ورزشی ام به دست آورده ام می شناسند. مجبور شدم تا افتخارات فراوانی کسب کنم تا این اتفاق رخ دهد و بعد از آن بود که بقیه متوجه شدند که فوتبال فقط گل، گل و گل نیست.»

مرد سال مجله GQ و بهترین ورزشکار این مجله در سال 2018، در سال جاری میلادی که به زودی به پایان می رسد، جوایز فردی و تیمی متعددی را کسب کرده و سالی استثنایی را پشت سرگذاشته. او در ادامه یادآوری کرد که برای رسیدن به این افتخارات، مسیر برایش ساده نبوده و او موانع زیادی را پشت سرگذاشته است:« من از کودکی با تردیدهای زیادی مواجه بودم؛ مخصوصا به خاطر فیزیکم؛ چون قد بلندی نداشتم. بعضی ها فکر می کردند که داشتن قد بلند، فاکتور مهمی برای موفقیت در زندگی و دنیای فوتبال است. ولی من هرگز به خودم تردید نداشتم.»

این بازیکن کروات این روزها در ابوظبی کاروان رئالی ها را در جام باشگاه های جهان همراهی می کند. او در ادامه یادآوری کرد که تمام سختی هایی که در دوران کودکی سپری کرده، به او کمک کرده تا قوی تر شود:« به لطف اعتماد و باوری که به خودم داشتم، به بهترین باشگاه دنیا پیوستم. درابتدا مردم مرا باور نداشتند. این بخشی از زندگی من است. همیشه در بین تردیدها محاصره بودم و همیشه می شنیدم که من به بالاترین قله های دنیای فوتبال نخواهم رسید. همه این افتخارات، چه جایزه بهترین بازیکن فیفا و چه توپ طلا، وقتی بیشتر مزه می دهند که بدانی که هیچ کسی هیچ چیزی را به تو هدیه نداده و همه چیز را به لطف تلاشهایت به دست آورده ای.»

6363