آرسنال 0-2 تاتنهام؛ صعود با فتح دربی لندن

آرسنال 0-2 تاتنهام؛ صعود با فتح دربی لندن

به گزارش "ورزش سه"، از مرحله یک چهارم نهایی جام اتحادیه، امشب آرسنال میزبان تاتنهام در دربی شمال لندن بود. بازی دو تیم در لیگ، چند هفته پیش با برتری 4-2 توپچی ها به اتمام رسیده بود و به همین دلیل تاتنهام به نوعی انگیزه انتقام نیز داشت.

میزبان بازی را بهتر شروع کرد و همان دقیقه دوم، روی ارسال مونرئال و ضربه سر مخیتاریان دروازه دشمن قدیمی را تهدید کرد.

دقیقه 12 میزبان می توانست گل اول را به ثمر برساند اما مخیتاریان قدر پاس عالی رمزی را ندانست و در مصاف تک به تک با گلر تاتنهام توپ را به بدن او کوبید.

تاتنهام رفته رفته توانست خود را در بازی پیدا کند و دقیقه 20 به گل رسید. پاس عمقی دله آلی باعث شد تا سون با پتر چک تک به تک شود و با خونسردی توانست توپ را درون دروازه جای دهد.

پس از این گل، آرسنال یکپارچه حمله شد اما نزدیک بود روی یک ضد حمله برای بار دوم دروازه خود را باز شده ببیند. اریکسن پاس خوبی بیرون محوطه جریمه برای سیسوکو ارسال کرد ولی بازیکن فرانسوی تاتنهام توپ را به آسمان کوبید.

آرسنال در دقایق پایانی نیمه اول دو موقعیت عالی برای گلزنی را از دست داد. بار اول رمزی بود که ضربه بغل پای چپ او را گلر تاتنهام به کمک تیر دروازه راهی کرنر کرد و سپس ضربه سر سوکراتیس با اختلافی اندک راهی اوت شد تا نیمه اول با برتری 0-1 تاتنهام به اتمام برسد.

آرسنال نیمه دوم را بسیار خوب و هجومی آغاز کرد اما پس از اینکه حملاتش بی نتیجه ماند، دقیقه 59 دروازه خود را باز شده دید.

پاس در عمق هری کین که تازه وارد زمین شده بود به دله آلی رسید و او هم در مصاف تک به تک با چک، با یک چیپ عالی حساب کار را 0-2 کرد.

آرسنال بلافاصله واکنش نشان داد و می رفت به گل تساوی برسد اما ضربه لاکازت پس از برخورد به تیر دروازه راهی بیرون شد.

توپچی ها که بازی را کاملا در دست گرفته بودند، دقیقه 74 می توانستند فاصله را به یک گل کاهش دهند اما سانتر ضعیف اوبامیانگ که به صورت اتفاقی روی تیر دروازه فرود آمد و با دخالت گلر تاتنهام راهی کرنر شد.

دقیقه 82 شوت از رده دور اریکسن با واکنش خوب پتر چپ به کرنر رفت تا فاصله به سه گل افزایش پیدا نکند.

در دقایق باقیمانده توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و تاتنهام با فتح دربی لندن راهی نیمه نهایی جام اتحادیه شد.