سولسشر گزینه اصلی جانشینی مورینیو در منچستریونایتد

سولسشر گزینه اصلی جانشینی مورینیو در منچستریونایتد

سایت رسمی فوتبالی- اوله گونر سولسشر گزینه اصلی شیاطین سرخ برای جانشینی ژوزه مورینیو در اولدترافورد به نظر می رسد. مهاجم سابق یونایتد چهره محبوبی در بین هواداران این تیم است و از سال 2008 وارد عرصه مربیگری شده است.

باخت 1-3 یونایتد مقابل لیورپول در ورزشگاه آنفیلد و در روز یکشنبه کافی بود تا مدیران منچستریونایتد تصمیم به برکناری این سرمربی پرتغالی بگیرند. منچستریونایتددر حال حاضر در رده ششم جدول لیگ برتر قراردارد و بدترین شروعش را در بیست و هشت سال اخیر تجربه کرده و 11 امتیاز با جایگاه چهارم جدول فاصله دارد.

در این میان نام گزینه هایی مثل زین الدین زیدان و لوران بلان به عنوان جانشینان احتمالی آقای خاص در اولدترافورد به گوش می رسید ولی گویا حالا اوله سولسشر از سایر گزینه ها سبقت گرفته و بخت اول هدایت یونایتد به نظر می رسد. 


اینطور به نظر می رسد که سران باشگاه یونایتد تصمیم گرفته اند تا سولسشر 45 ساله تا پایان فصل هدایت این تیم را در دست بگیرد. او در سال 2011 هدایت تیم مولده را در دست گرفت و البته تا به امروز سابقه هدایت تیمی به بزرگی منچستریونایتد را نداشته. البته او سالها در رختکن اولدترافورد حضور داشته و بعد از خداحافظی رسمی از دنیای فوتبال سرالکس فرگوسن او را به عنوان مربی مهاجمان تیم به خدمت گرفت و یک سال بعد هم هدایت تیم ذخیره ها را به او سپرد.

البته اولین تجربه مربیگری سولسشر در باشگاه مولده بود و دراین تجربه او نشان داد که سرمربی بزرگی است. سولسشر در آن زمان در گفتگو با خبرنگاران گفت:« مدتها گفته بودم که دوست دارم در لیگ برتر مربیگری کنم ولی هیچ پیشنهادی دریافت نکردم.» او کمی بعد از این تیم جدا شد و در سال 2015 مجددا به مولده بازگشت و در سوم دسامبر آن سال قراردادش را برای سه سال با آن تیم تمدید کرد. اما این ماجراجویی هم پایان نافرجامی داشت.

سولسشر چهره شناخته شده ای برای هواداران یونایتد است و یازده سال به عنوان بازیکن این تیم در خدمت فرگوسن بود. او در جولای سال 1996 و درسن 23 سالگی با قراردادی 1.5 میلیون پوندی به یونایتد پیوست و تبدیل به یکی از بازیکنان موفق این تیم شد. سولسشر در طول 11 سال حضورش در یونایتد تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر شد و گلهای ارزشمندی را برای این تیم به ثمر رساند.


او مجموعا 359 بازی با پیراهن یونایتد برگزار و 123 گل به ثمر رساند و وفاداری او به شیاطین سرخ، سولسشر را تبدیل به یکی از بازیکنان محبوب شیاطین سرخ نمود. او در مجموع 6 قهرمانی در لیگ برتر و دو قهرمانی در جام حذفی را با یونایتد کسب کرد و حالا امیدوار است تا بتواند با در دست گرفتن هدایت منچستریونایتد ثابت کند که می توانددر قامت سرمربی هم با این تیم طعم موفقیت را بچشد.

6363